اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

پشت پرده قراردادهای آمریکا و عربستان

ریگان رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده است در پشت قرارداد فروش هواپیماهای آواکس به عربستان که از سوی متخصصین آمریکایی هدایت و به کار انداخته می شود برنامه های دراز مدت توسعه موجودیت نظامی آمریکا در عربستان و منطقه خاورمیانه به طور کلی مطرح می باشد.

پشت پرده قراردادهای آمریکا و عربستان

رخدادهای 13 مهر 1360

چکیده

  • حجت الاسلام معادیخواه وزیر ارشاد اسلامی پس از ورود به مکه معظمه اطلاعیه ای در پاسخ به بیانیه های وزارت کشور عربستان سعودی صادر کرد .
  • سید حسین موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای از کلیه مالکین خواست که نسبت به مستاجرین منازلشان تحقیقات لازم را بنمایند تا چنان چه موارد مشکوکی برخورد نمودند بلافاصله مراکز مربوطه را در جریان بگذارند.
  • ریگان رئیس جمهور آمریکا اعلام داشت که تصمیم دارد هواپیماهای آواکس و دیگر مهمات نظامی را به ارزش جمعا 5 /8 میلیارد دلار به رژیم سعودی بفروشد .
  • ابوایاذ مرد شماره دو سازمان فلسطینی فتح اسرائیل را به آغاز یک جنگ چریکی زیر زمینی علیه سازمان آزادیبخش فلسطین متهم کرد .
  • خبرگزاری تاس شوروی گزارش داد سرویس های ویژه آمریکا درصدد هستند تا با استفاده از تغذیه نظامی و تسلیحاتی ضد انقلاب در مناطق غربی ایران از این مناطق به عنوان پایگاهی علیه کلیت و تمامیت ارضی ایران استفاده کنند !
  • هیئت دولت در جلسه دیروز خود مقرر داشت که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را جهت بررسی مسئله بمباران انبارهای نفت کویت و روشن نمودن اذهان عمومی به انجام برساند.

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در حوزه انتخابیه تهران اعلام شد

دکتر محمد حسین سرورالدین معاون سیاسی وزارت کشور ساعت 11 صبح امروز نتیجه نهایی شمارش آرای انتخابات ریاست جمهوری در تهران را اعلام کرد . بر اساس اعلام معاون سیاسی وزارت کشور نتایج قطعی انتخابات ریاست جمهوری در تهران به این شرح است ؛

جمع آرا : 2 میلیون و 286 هزار و 333 رای

آیت الله سید علی خامنه ای : 2 میلیون و 79 هزار و 951 رای

پرورش : 68 هزار و 152 رای

زواره ای : 22 هزار و 668 رای

غفوری فرد : 21 هزار و 184 رای

باطله : 94 هزار و 379 رای(1)

پاسخ شدید اللحن وزیر ارشاد ایران به مقامات عربستان سعودی

حجت الاسلام معادیخواه وزیر ارشاد اسلامی پس از ورود به مکه معظمه اطلاعیه ای در پاسخ به بیانیه های وزارت کشور عربستان سعودی صادر کرد .

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : آیا می توان احتمال داد که گروه کثیری از مسلمانان در این باور باشند که حج علاوه بر خشوع و عبادت به مفهوم مورد نظر شما دارای جنبه های مهم اجتماعی نیز می باشد آن گونه که از آیات مبارکه همچون جعل الله الکعبه البیت الحرام قیاما للناس استنباط می شود؟!

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است : آیا فکر نمی کنید که اقشار عظیمی از مسلمین با الهام از آیات قرآن و سنت نبوی با شعار الله اکبر ، فریاد مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکای اسرائیل پرور و مرگ بر ابرقدرت های ضد اسلام را وظیفه شرعی و مسئولیت الهی خود در حج بدانند و مناسک حج را احرام تا رمی جمره و ...آنان را متذکر این وظایف که همانا طرد پیروان شیاطین است بنماید؟

در خاتمه این اطلاعیه پیشنهاد شده است : دولت عربستان سعودی اجازه دهد تا دیدگاه های وزارت ارشاد اسلامی در مورد حج با دلائل مشروح آن در مطبوعات و رادیو و تلویزیون کشور شما عرضه شود ، دولت جمهوری اسلامی ایران نیز موافق است که دیدگاه های شما در مورد حج در مطبوعات و صدا و سیمای ما بدون حذف حتی یک کلمه نشر کند.(2)

دادستان کل انقلاب : مالکین باید رفتار مشکوک مستاجرین را گزارش دهند

سید حسین موسوی تبریزی دادستان کل انقلاب جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای از کلیه مالکین خواست که نسبت به مستاجرین منازلشان تحقیقات لازم را بنمایند تا چنان چه موارد مشکوکی برخورد نمودند بلافاصله مراکز مربوطه را در جریان بگذارند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است : با توجه به این که گروهک های محارب و تروریست جهت مصون ماندن اموال و منازل خود از منازل استیجاری استفاده می نمایند لذا دادستانی کل انقلاب اسلامی پیرو اطلاعیه های قبلی در مورد پناه دادن به افراد وابسته به گروهک های ضد انقلاب بدین وسیله به اطلاع موجرین می رساند جهت پیشگیری از بروز هرگونه پیش آمدی لازم است کلیه مالکین نسبت به مستاجرین خود تعقیبات لازم را بنمایند تا چنان چه به موارد مشکوکی برخورد نمودند بلافاصله دادستانی انقلاب یا سپاه پاسداران یا نزدیک ترین کمیته انقلاب اسلامی را مطلع نمایند.(3)

ریگان : آمریکا برای جلوگیری از تکرار انقلاب ایران به عربستان آواکس می دهد

ریگان رئیس جمهور آمریکا طی یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید اعلام داشت که تصمیم دارد هواپیماهای آواکس و دیگر مهمات نظامی را به ارزش جمعا 5 /8 میلیارد دلار به رژیم سعودی بفروشد . وی گفت : این تصمیم را به این علت اتخاذ کرده است که حفظ منافع حیاتی امنیت ملی آمریکا در خاورمیانه دارای اهمیتی مهم می باشد .

همچنین رئیس جمهور آمریکا اذعان کرده است در پشت قرارداد فروش هواپیماهای آواکس به عربستان که از سوی متخصصین آمریکایی هدایت و به کار انداخته می شود برنامه های دراز مدت توسعه موجودیت نظامی آمریکا در عربستان و منطقه خاورمیانه به طور کلی مطرح می باشد. ریگان همچنین گفت : به هر قیمتی که شده باشد اجازه نخواهیم داد عربستان تبدیل به یک ایران دیگر شود !(4)

ابوایاذ : اسرائیل جنگ زیر زمینی علیه فلسطین را آغاز کرده است

ابوایاذ مرد شماره دو سازمان فلسطینی فتح اسرائیل را به آغاز یک جنگ چریکی زیر زمینی علیه سازمان آزادیبخش فلسطین متهم کرد .  ابوایاذ در مصاحبه ای با هفته نامه ماندی مورنینگ چاپ بیروت گفت : بمب گذاری های اخیر در لبنان کار عمال اسرائیل بوده است . یادآوری می شوئد این بمب گذاری ها تاکنون بیش از 500 کشته و زخمی داشته است .

ابوایاذ گفت : در پی آتش سوزی ژوئیه گذشته اسرائیل جنگ در جنوب لبنان را متوقف و به جای آن جنگ تازه ای را که جنگ بمب گذاری است علیه سازمان آزادیبخش فلسطین آغاز کرده است . وی اظهار داشت این جنگ برای اسرائیل بسیار آسان تر و برای فلسطینی ها خطرناک تر از جنگ هوایی و زمینی است.

ابوایاذ همچنین شدیدا از سیاست دولت سوسیالیست فرانسه در خاورمیانه انتقاد کرد و خواستار منع ورود مارگارت تاچر نخست وزیر انگلیس به جهان عرب شد. گفتنی است تاچر اخیرا طی سخنانی در کویت سازمان آزادیبخش فلسطین را یک سازمان تروریستی خوانده بود.(5)

طرح جدید آمریکا  برای مبارزه با انقلاب اسلامی ایران

خبرگزاری تاس شوروی گزارش داد سرویس های ویژه آمریکا درصدد هستند تا با استفاده از تغذیه نظامی و تسلیحاتی ضد انقلاب در مناطق غربی ایران به ویژه آذربایجان شرقی و غربی از این مناطق به عنوان پایگاهی علیه کلیت و تمامیت ارضی ایران استفاده کنند !

بر اساس این گزارش طرحی که اخیرا از سوی اجلاس سلطنت طلبان در یک کشور نزدیک به ایران مورد تائید قرار گرفت مداخله تسلیحاتی گسترده ای از خارج در امور داخلی ایران را پیش بینی می کند. این طرح شامل یورش دسته های ضد انقلابی که در خارج از ایران مستقرند به غرب و شرق آذربایجان می باشد .

سرویس های ویژه غربی می خواهند که به اصطلاح یک منطقه آزاد شده در این بخش ایران ایجاد کنند تا به عنوان پایگاهی برای اجرای تجاوزات مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران مورد استفاده قرار گیرد. (6)

وزارت امور خارجه مسئول رسیدگی به مسئله بمباران کویت شد

هیئت دولت در جلسه دیروز خود مقرر داشت که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدامات لازم را جهت بررسی مسئله بمباران انبارهای نفت کویت و روشن نمودن اذهان عمومی به انجام برساند تا از توطئه های امپریالیسم و صهیونیسم برای ایجاد جبهه انحرافی بین مسلمانان جلوگیری شود.(7)

پی نوشت:

1-  کیهان ، 13 مهر 1360 ، صفحه 2

2- جمهوری اسلامی ، 13 مهر 1360 ، صفحه 10

3- کیهان ، 13 مهر 1360 ، صفحه 3

4- کیهان ، 13 مهر 1360 ، صفحه 16

5-  کیهان ، 13 مهر 1360 ، صفحه 16

6-  کیهان ، 13 مهر 1360 ، صفحه 16

7-  اطلاعات ، 13 مهر 1360 ، صفحه 15

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول