اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

توصیه های فیدل کاسترو در مورد انقلاب اسلامی

انقلاب شما منحصر به فرد است و این به خاطر برخورداری شما از فرهنگ اصیل اسلامی است. شما باید قدر این را بدانید و سعی کنید این اسلام انقلابی به دیگر کشورها نیز سرایت کند شما رسالت دارید که این انقلاب و مایه های اصلی آن را که اسلام اصیل و مترقی است به دنیا برسانید .

توصیه های فیدل کاسترو در مورد انقلاب اسلامی

رخدادهای 11 مهر 1360

چکیده

  • رزمندگان اسلام در پی چند روز نبرد شدید با ضد انقلاب که از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی شهر بوکان را تحت تسلط خود داشتند وارد این شهر شدند و حاکمیت اسلام را در این شهر طاغوت زده برقرار ساختند.
  • انفجار یک بمب 100 کیلویی در منطقه پرجمعیت غرب بیروت در نزدیکی دفتر صلاح خلف معروف به ابوایاز مرد شماره 2 الفتح دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت.
  • عراق و عربستان می کوشند تا کشورهای عربی که در جنگ میان ایران و عراق بی طرف بوده یا جانب ایران گرفته اند را به اتحاد با عراق و صدام متمایل سازند.
  • ژنرال عبدالحلیم ابوغزاله وزیر دفاع مصر روز گذشته اعلام کرد آمریکا با تحویل هواپیماهای هشدار دهنده جاسوسی از نوع هاوک ای [چشمان عقاب] به مصر موافقت کرده است .
  • محمد خاتمی : خود فیدل کاسترو می گوید که انقلاب شما منحصر به فرد است و تنها انقلابی است که به نیروی سلاح متکی نبوده ولی بزرگترین قدرت نظامی منطقه را از پای در آورده و این به خاطر برخورداری شما از فرهنگ اصیل اسلامی است.
  • ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران طی اطلاعیه ای خبر بمباران یکی از مراکز نفتی کویت توسط جنگنده های ایران که از سوی خبرگزاری امارات متحده اعلام شده است را قویا تکذیب کرد . 

نتایج انتخابات ریاست جمهوری در 105 شهر اعلام شد

دکتر محمد حسین سرورالدین معاون سیاسی وزارت کشور صبح امروز در مصاحبه ای نتیجه آرا در 105 شهر کشور را اعلام کرد. وی اظهار داشت : تا ساعت 8 صبح امروز آیت الله خامنه ای 6 میلیون و 247 هزار و 56 رای از مجموع 6 میلیون و 487 هزار و 911 رای ماخوذه در 105 شهرستان را به خود اختصاص داده اند. وی ادامه داد : استخراج آرا به سرعت ادامه دارد و به احتمال قوی امشب نتایج استخراج آرا در بقیه شهرستان ها اعلام و فردا شب نتیجه اولیه استخراج آرا در تهران مشخص شود.(1)

بوکان آزاد شد

رزمندگان اسلام در پی چند روز نبرد شدید با ضد انقلاب که از روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی شهر بوکان را تحت تسلط خود داشتند ساعت 5 و 30 دقیقه بامداد امروز از دو محور عملیاتی میاندوآب – بوکان و سقز – بوکان وارد این شهر شدند و حاکمیت اسلام را در این شهر طاغوت زده برقرار ساختند.(2)

اخبار تکمیلی از انفجار شدید در لبنان

خبرگزاری پارس به نقل از خبرگزاری ها از بیروت گزارش داد انفجار یک بمب 100 کیلویی در منطقه پرجمعیت غرب بیروت در نزدیکی دفتر صلاح خلف معروف به ابوایاز مرد شماره 2 الفتح دهها کشته و زخمی بر جای گذاشت. این بمب که در داخل یک اتومبیل جاسازی شده بود روز پنجشنبه [دو روز پیش] در ساعت 10 صبح به وقت بیروت منفجر شد .

شدت انفجار به حدی بود که چندین ساختمان بلند به کلی ویران گردید و دود غلیظی اطراف محل انفجار را در بر گرفت . در این انفجار بیمارستان های بیروت به حال آماده باش در آمدند و از مردم برای اهدای خون استمداد کردند. روزنامه النهار در شماره دیروز خود تعداد کشته ها را 83 نفر و زخمی ها را 225 نفر ذکر کرده است.

در این رابطه یک روزنامه انگلیسی زبان چاپ بیروت نوشت : گروه جبهه رهایی بخش لبنان از اجانب مسئولیت انفجار روز پنجشنبه را به عهده گرفته است این جبهه یک گروه راست گرای ضد فلسطین است .(3)

تلاش امیر عبدالله برای همکاری سوریه با صدام در جنگ با ایران

عراق و عربستان می کوشند تا کشورهای عربی که در جنگ میان ایران و عراق بی طرف بوده یا جانب ایران گرفته اند را به اتحاد با عراق و صدام متمایل سازند. در این رابطه امیر عبدالله بن عبدالعزیز نائب دوم نخست وزیر عربستان از عراق و سوریه خواسته است تا اجازه دهند تا عربستان میان آن ها میانجیگری کند! عربستان از ابتدای جنگ تحمیلی از حامیان عراق بوده است . (4)

کمک نظامی آمریکا به سادات / قیام مردم مصر شدت گرفت

ژنرال عبدالحلیم ابوغزاله وزیر دفاع مصر روز گذشته اعلام کرد آمریکا با تحویل هواپیماهای هشدار دهنده جاسوسی از نوع هاوک ای [چشمان عقاب] به مصر موافقت کرده است . این هواپیما که 600 میلیون دلار قیمت دارد نوع کوچکتر هواپیماهای جاسوسی پیشرفته آواکس است.

ابوغزاله در مصاحبه ای با خبرگزاری خاورمیانه از تعداد هواپیماهای مذکور که قرار است به مصر تحویل شود ذکری به میان نیاورده است ولی گزارشات قبلی حاکیست که مصر امیدوار است تعداد 4 تا 8 فروند از این هواپیماها را از آمریکا دریافت کند.

خبر دیگر از مصر این که کنگره حزب دموکراتیک ملی سادات رئیس جمهور مصر روز پنجشنبه در پایان اجلاس چهار روزه خود در رابطه با موضع گیری های خارجی مصر از فلسطینی ها خواست رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسند.

از طرف دیگر به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری جماهیری لیبی روزنامه انگلیسی گاردین اخیرا مقاله ای به قلم دیوید هرست به چاپ رسانده است و طی آن ضمن بررسی اوضاع داخلی مصر سادات را شکست خورده خوانده است .

هرست یادآور شده است که پس از امضای قرارداد کمپ دیوید که طی آن سادات مصر را تقدیم آمریکا کرد و ژاندارمی مصالح این ابرقدرت را در منطقه عهده دار شد به حضیض ذلت رسیده است. از سوی دیگر روزنامه البعت سوریه نیز در تحلیلی نوشت : سادات با قیام عمومی مردم مصر روبرو شده و مردم مصر در صدد هستند او را سرنگون کنند.(5)

در دیدار خاتمی با کاسترو چه گذشت؟! / خاتمی : کاسترو هم مانند ما آمریکا را مقصر می داند

محمد خاتمی در مورد دیدار خود با کاسترو در حاشیه کنفرانس بین المجالس در هاوانا توضیحاتی داد. وی اظهار داشت : هنگامی که در ملاقات با فیدل کاسترو از تروریست در ایران و موج ترورها که به وسیله منافقین این مدعیان چپ روی و ترقی خواهی در ایران صحبت شد کاسترو نیز همان طوری که ما معتقدیم دقیقا این اعمال را دسیسه های امپریالیسم آمریکا دانست و توطئه هایی که از سوی سیا و شیطان بزرگ علیه انقلاب اسلامی ایران طرح ریزی شده تلقی کرد .

وی ادامه داد : کسانی که حس آزادیخواهی دارند و همچنین به ما علاقه دارند برخورد آن ها با ما توام با احترام و تحسین و در عین حال به عنوان یک جریان قابل کشف است و این نشان دهنده بی نظیر و منحصر به فرد بودن انقلاب اسلامی است که راه تازه ای را در تاریخ ایجاد و شروع کرده است و آن ها دقیقا به ما با دیده احترام و به دیده یک قدرت که تکیه او بر ابزارهای تخریبی و سلاح نیست بلکه تکیه اش بر سلاح ایمان است و رهبری بی مانند امام که مجبورند در مقابل آن تعظیم کنند نگاه می کردند.

نماینده اردکان ادامه داد : خود فیدل کاسترو در این ملاقات می گوید که انقلاب شما منحصر به فرد است و تنها انقلابی است که به نیروی سلاح متکی نبوده ولی بزرگترین قدرت نظامی منطقه را از پای در آورده و این به خاطر برخورداری شما از فرهنگ اصیل اسلامی است و خود او اقرار می کند این چیزی که شما باید قدر این را بدانید و سعی کنید این اسلام انقلابی به دیگر کشورها نیز سرایت کند شما رسالت دارید که این انقلاب و مایه های اصلی آن را که اسلام اصیل و مترقی است به دنیا برسانید . (6)

وزارت امور خارجه بمباران کویت توسط عراق را محکوم کرد

وزارت امور خارجه کشورمان طی اطلاعیه ای فاش کرد که رژیم عراق در بمباران مناطق نفتی شمال کویت دست داشته است .  در بخشی از این اطلاعیه آمده است : صبح روز پنجشنبه جنگنده های رژیم آمریکایی  عراق مناطق نفتی شمال کویت را بمباران کردند و بلافاصله این حمله به جمهوری اسلامی نسبت داده شد .

در ادامه این اطلاعیه تصریح شده است : این تجاوز به دنبال حمله عظیم و موفقیت آمیز مدافعان انقلاب اسلامی به نیروهای متلاشی شده عراق و به منظور انحراف توجه افکار عمومی جهان با نسبت دادن آن به جمهوری اسلامی ایران انجام گرفت . رژیم عراق بار دیگر از شگردی استفاده کرده که تاکنون دو بار برای گسترش جنگ در منطقه و گرفتن امتیازاتی از دولت کویت و به منظور ادامه جلب حمایت بیشتر امپریالیسم آمریکا و مزدوران آن به کار برده است .

در این اطلاعیه همچنین آمده است : چندی قبل به دنبال انفجاراتی که در 5 منطقه کویت رخ می دهد صدام در مصاحبه ای از فرار عوامل انفجار به عراق صحبت می کند و با هشدار ضمنی به کویت متذکر می شود که در صورت دادن امتیاز اجاره جزیره بوبیان توسط عراق عوامل انفجار را به کویت تحویل می دهد و پس از آن بار دیگر چند فروند جنگنده عراق منطقه مرزی عبدلی کویت را بمباران می کنند که یکی از آن ها در اثر پدافند هوایی این کشور به دریا سقوط می کند و عوامل عراق با تبلیغات گسترده ای خبر از بمباران این منطقه به وسیله فانتوم های ایران می دهند و متذکر می شوند که یک فانتوم ایرانی نیز سقوط کرده است ! چند روز بعد زمانی که خبرنگاران به منطقه مراجعه می کنند با لاشه جنگنده عراقی با پرچم این کشور مواجه می شوند.

در پایان این اطلاعیه تصریح شده است : دولت جمهوری اسلامی با تاکید بر تمامیت ارضی و استقلال کویت حمایت خود را از کویت در برابر تجاوزگران عراقی اعلام نموده و این عمل تجاوزکارانه را محکوم می نماید. همچنین ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز طی اطلاعیه ای خبر بمباران یکی از مراکز نفتی کویت توسط جنگنده های ایران که از سوی خبرگزاری امارات متحده اعلام شده است را قویا تکذیب کرد . (7)

میرحسین موسوی : ادعای بمباران کویت توسط ایران توطئه آمریکا است

مهندس میرحسین موسوی وزیر امور خارجه کشورمان دیروز با عبدالحلیم خدام همتای سوری خود در محل ساختمان سازمان ملل متحد دیدار و گفت و گو کرد .  در این دیدار درباره اوضاع منطقه ، دوستی ایران و سوریه و توطئه های اسرائیل و مسائل مورد علاقه دو کشور بحث و تبادل نظر شد .

موسوی در پایان این دیدار در مصاحبه ای اظهار داشت : در این ملاقات راجع به ادعای بمباران شمال کویت توسط ایران توضیحات کافی داده شد و با تاکید بر این نکته که این موضوع دروغ است یادآوری شد که این مسئله توطئه آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه است .  وی افزود : ما قصد مداخله در امور داخلی کشورها را نداریم و حتی حاضریم از کشورهای کوچک منطقه در مقابل مطامع عراق دفاع کنیم . (8)

پی نوشت:

1- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 2

2- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 3

3- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 16

4- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 16

5- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 16

6- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 14 و اطلاعات ، 11 مهر 1360 ، صفحه 3

7- کیهان ، 11 مهر 1360 ، صفحه 4

8- اطلاعات ، 11 مهر 1360 ، صفحه 16

پژوهشگر : سید روح الله امین ابادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول