اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

کشور فلسطینی ها اردن است !

اسحاق شامیر وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس گفت : کشور فلسطینی ها اردن است و فرق نمی کند چه کسی رهبر آن جا باشد ! وی اظهار داشت : برای اسرائیل اهمیت ندارد که رهبر اردن عرفات باشد یا شاه حسین.

کشور فلسطینی ها اردن است !

رخدادهای 3 آبان 1360

چکیده

  • علیرغم این که قرار بود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نخست وزیر جدید از سوی رئیس جمهور معرفی شود این اتفاق نیفتاد و معرفی نخست وزیر به مجلس به تعویق افتاد.
  • منابع موثق معتقدند که از میان 5 نامزد احراز پست نخست وزیری مورد نظر رئیس جمهور آقایان مهندس موسوی و مهندس غرضی بیشترین شانس را برای احراز مقام نخست وزیری دارند.
  • بر اساس تصمیم دولت امارات متحده عربی یکی از مجله های مخالف امپریالیسم آمریکا به نامه الازمنه العربیه به مدت نامعلومی توقیف شد.
  • مهندس موسوی وزیر امورخارجه گفت : رژیم عراق هنوز از سیاست های تجاوزگرانه دنباله روی می کند از یک سو تبلیغات گسترده ای می کند تا نشان دهد که خواهان صلح می باشد و از سوی دیگر از مذاکره در مورد اروند رود سخن می گوید.
  • اسحاق شامیر وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس گفت :  کشور فلسطینی ها اردن است و فرق نمی کند چه کسی رهبر آن جا باشد !
  • شورای عالی دفاع پنجشنبه شب به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد .
  • آیت الله هاشمی رفسنجانی در باره طرح پیشنهادی سازمان کنفرانس اسلامی نیز گفت : ما مطلب تازه ای در این طرح نمی بینیم و فقط یک خدعه تبلیغاتی است که صدام می خواهد خود را صلح دوست معرفی کند!

موسوی یا غرضی کدامیک به مجلس معرفی می شوند؟

علیرغم این که قرار بود در جلسه امروز مجلس شورای اسلامی نخست وزیر جدید از سوی رئیس جمهور معرفی شود این اتفاق نیفتاد و معرفی نخست وزیر به مجلس به تعویق افتاد. در حال حاضر از مهندس غرضی وزیر نفت و همچنین مهندس موسوی وزیر امور خارجه و علی اکبر پرورش وزیر آموزش و پرورش به عنوان نامزدهای نخست وزیری نام برده می شود. منابع موثق معتقدند که از میان 5 نامزد احراز پست نخست وزیری مورد نظر رئیس جمهور آقایان مهندس موسوی و مهندس غرضی بیشترین شانس را برای احراز مقام نخست وزیری دارند.(1)

یک نشریه عربی به دلیل حمله به آمریکا توقیف شد

بر اساس تصمیم دولت امارات متحده عربی یکی از مجله های مخالف امپریالیسم آمریکا به نامه الازمنه العربیه به مدت نامعلومی توقیف شد. آگاهان سیاسی معتقدند علت توقیف این مجله موضع آن نسبت به مرگ سادات و حمله به آمریکا بوده است .  این مجله هشدار داده است که سرنوشت هر خیانت کاری به آرمان اعراب و مسائل ملل عرب مانند سرنوشت سادات خواهد بود.

بعضی دیگر علت توقیف مجله را در انتقاد و مخالفتی که این مجله نسبت به سخنان یکی از مقامات مسئول در دولت که در آن ترور سیاسی رهبران ، مرگ انور سادات را محکوم کرده می دانند. یادآوری می شود این مجله از بدو انتشار خود از سال 1979 خط مشی مخالف امپریالیسم آمریکا را داشته و همیشه یاری دهنده مستضعفین کشور امارات در جهت نشر خواسته ها و انتقاد از اوضاع اسف بار زندگی مردم بوده و خواستار بهبودی اوضاع سیاسی و اقتصادی از طریق مشارکت مردم در امور می باشد.(2)

مهندس موسوی : عراق هنوز از سیاست های تجاوزگرانه دنباله روی می کند

هیئت دولت جمهوری اسلامی دیروز به ریاست آیت الله مهدوی کنی نخست وزیر و با حضور حضرت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور تشکیل جلسه داد. در این جلسه ابتدا اخبار داخلی و خارجی در منطقه و سایر کشورها به سمع و نظر هیئت دولت رسید. سپس مهندس موسوی وزیر امورخارجه گزارشی از اوضاع منطقه به اطلاع هیئت دولت رساند.

وی گفت : رژیم عراق هنوز از سیاست های تجاوزگرانه دنباله روی می کند از یک سو تبلیغات گسترده ای می کند تا نشان دهد که خواهان صلح می باشد و از سوی دیگر از مذاکره در مورد اروند رود سخن می گوید و مصاحبه های اخیر سران رژیم عراق نشان دهنده تائید ضربه شدید پیروزی بزرگ در جبهه آبادان است .(3)

وزیر خارجه اسرائیل : کشور فلسطینی ها اردن است !

اسحاق شامیر وزیر خارجه رژیم اشغالگر قدس گفت :  کشور فلسطینی ها اردن است و فرق نمی کند چه کسی رهبر آن جا باشد ! وی اظهار داشت : برای اسرائیل اهمیت ندارد که رهبر اردن عرفات باشد یا شاه حسین و وقتی اسرائیل بخواهد بخواهد مرزهایش را با اردن مشخص کند این امر با کسی که در امان در راس قدرت باشد صورت خواهد گرفت. شامیر همچنین مدعی شد : حتی اگر با به قدرت رسیدن سازمان آزادی بخش در اردن این کشور تبدیل به پایگاه شوروی شود اسرائیل در مسائل داخلی همسایگانش دخالت نخواهد کرد.(4)

هاشمی : طرح صلح کنفرانس اسلامی خدعه صدام است

شورای عالی دفاع پنجشنبه شب به ریاست آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و با حضور اعضای این شورا تشکیل شد .  در این جلسه ضمن بررسی اوضاع کلی جبهه های جنگ درباره طرح های آینده جنگ بحث و تبادل نظر شد .  در پایان این نشست آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسائل مطرح شده اظهار داشت : در این جلسه قرار شد مدیریت ستاد جنگ های نامنظم را سپاه بر عهده بگیرد و وضع موجودشان در جبهه ها همچنان حفظ شود و امکانات نیز در اختیار آنان قرار گیرد.

نماینده امام در شورای عالی دفاع در باره طرح پیشنهادی سازمان کنفرانس اسلامی نیز گفت : ما مطلب تازه ای در این طرح نمی بینیم و فقط یک خدعه تبلیغاتی است که صدام می خواهد خود را صلح دوست معرفی کند و او می خواهد هم در اراضی ما باقی بماند و هم روی اروند رود ادعا دارد و می خواهد قرار داد سال 1975 جاهایی که به نفعشان هست باشد و جاهایی که به نفعشان نیست درباره اش مذاکره بشود !

وی افزود : این حیله ای که آن ها به کار می برند تا در دنیا بگویند ما خواهان صلح هستیم ولی ایران نمی خواهد و ما هم موضعمان روشن بود و گفتیم دفاع می کنیم تا سربازان عراقی در خاک ما نباشند و هنگامی که بیرون رفتند مسئله محکوم کردن متجاوز و دریافت غرامت جنگ مطرح است .(5)

پی نوشت:

1- کیهان ، 3 آبان 1360 ، صفحه 1

2- کیهان ، 3 آبان 1360 ، صفحه 4

3- کیهان ، 3 آبان 1360 ، صفحه 14

4- اطلاعات ، 3 آبان 1360 ، صفحه 16

5- جمهوری اسلامی ، 3 آبان 1360 ، صفحه 1

پژوهشگر : سید روح الله امین آبادی

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول