اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

روزنامه‌نگار برجسته ونزوئلایی افشا کرد

کمپین مشترک کانادا و آمریکا علیه دولت ونزوئلا

روزنامه‌نگار برجسته و معاون سابق رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که دولت کانادا حملات سیاسی خود به ونزوئلا را افزایش داده و این اقدام را به صورت کمپینی مشترک با آمریکا انجام می‌دهد.

کمپین مشترک کانادا و آمریکا علیه دولت ونزوئلا

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در آمریکای لاتین به نقل از «کورئو دل اورینوکو»، «خوسه بیسنته رانخل» روزنامه‌نگار برجسته و معاون سابق رئیس جمهور ونزوئلا اعلام کرد که دولت کانادا حملات سیاسی خود را علیه ونزوئلا افزایش داده است.

وی همچنین اطمینان داد که کانادا این اقدام را به صورت کمپینی مشترک با ایالات متحده آمریکا انجام می‌دهد.

«رانخل» طی برنامه تلویزیونی «امروز با خوسه بیسنته» که از شبکه خصوصی «تله‌ ون» پخش شد، تاکید کرد که دولت ونزوئلا هدف حملات دولت کانادا قرار گرفته است.

کانادا این کشور آمریکای لاتینی را به حمایت از قاچاق مواد مخدر و اعطای محل اقامت و پاسپورت به شهروندان خاورمیانه محکوم کرده است.

وی در این خصوص خاطرنشان کرد: این اقدام بخشی از کمپین ترکیبی دولت کانادا می‌باشد، «مرکزی برای جامعه آزاد و امن» در «واشنگتن» و همچنین موسسه کانادایی «تحلیل اجتماعی و اقتصادی» این کمپین را تشکیل داده‌اند.

«رانخل» یادآور شد که این اقدامات به طور مستقیمی با تمایل کانادا برای پنهان کردن رابطه خود با مکزیکی‌ها و افزایش نقش خود در قاچاق مواد مخدر مرتبط است.

وی در ادامه افزود که آن‌ها به طور مخاطره‌آمیزی از همین طریق امرار معاش می‌کنند؛ شاید بدین وسیله می‌خواهند نقش خود را به عنوان نقطه ارتباطی ارسال محموله‌های کوکائین به اروپا و استرالیا مخفی نگه دارند.

«رانخل» در همین زمینه اطمینان داد که کمیسیون جرائم استرالیا گزارش داده که کانادا در حال ارسال دومین محموله بزرگ کوکائین به این کشور می‌باشد.

وزارت امور خارجه آمریکا نیز صحت این اطلاعات را تایید و اعلام کرده با وجود اینکه ایالات متحده آمریکا همچنان نقطه اصلی انتقال کوکائین قاچاق به کانادا می‌باشد، اخیرا الگوهای قاچاق بیانگر این نکته هستند که قاچاقچیان هر بار به صورت مستقیم‌تری کوکائین را به کانادا ارسال می‌کنند، و این امر به زعم «رانخل» نقطه‌ای روشن در عمق تاریکی است.

هواپیماهای شرکت نفت ونزوئلا

«خوسه بیسنته رانخل» استفاده بی‌قاعده از هواپیماهای شرکت نفت دولتی ونزوئلا موسوم به «پترولئوس»، برای سفرهای شخصی مقامات بلندپایه دولتی و خانواده‌هایشان را محکوم کرد.

وی اذعان داشت که اینگونه اقدامات به علت فسادی بودن، غیر قابل قبول هستند و باید نظارت و کنترل مسئولین در این خصوص افزایش یابد.

اپوزیسیون در سفارت آلمان

وی همچنین در رابطه با حضور اعضای اپوزیسیون و نشست‌های آنان در سفارت آلمان در ونزوئلا هشدار دارد و از میان افرادی که به این امر مبادرت ورزیده‌اند می‌توان به «ماریا کورینا ماچادو» نماینده سابق مجلس ونزوئلا و از مخالفان دولت این کشور و «دیوید اسمولانسکی» از اعضای اپوزیسیون اشاره کرد.

به گزارش فارس، ونزوئلا در فواصل ماه‌های فوریه و می سال گذشته (بهمن 92 تا خرداد 93) شاهد درگیری‌ها و آشوب‌های متعددی از سوی اپوزیسیون این کشور بود که به گفته دولت ونزوئلا هدفش ایجاد بی‌ثباتی و ناآرامی در دولت و برهم زدن آرامش و امنیت در کشور بود.

دولت ونزوئلا با اتخاذ تدابیری مؤثر و مفید با کمک همبستگی و اتحاد بالای مردم این کشور آمریکای جنوبی عوامل این فتنه را ناکام گذاشت و اجازه نداد این گروه به اهدافشان برسند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول