اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

ونزوئلا و روسیه تغییر دولت‌ها از طریق کودتا را محکوم کردند

وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: دولت‌های ونزوئلا و روسیه همه تلاش خود را در سازمان‌های بین‌المللی برای محکوم کردن نسخه‌های سیاسی برخی کشورها برای تغییر دولت‌ها از طریق کودتا بکار خواهند گرفت.

ونزوئلا و روسیه تغییر دولت‌ها از طریق کودتا را محکوم کردند

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با «رافائل رامیز» همتای ونزوئلایی خود در «مسکو» افزود: ما تلاش‌هایی که برخی کشورهای بیگانه برای تغییر دولت‌ها در کشورهایی مانند ونزوئلا، کوبا، روسیه، چین و یا هر دولت دیگری حتی کشورهای عضو اتحادیه اروپا بکار می‌گیرند را محکوم می‌کنیم.

خبرگزاری «دیارو وئا» در این خصوص نوشت: «لاوروف» همچنین هر اقدامی از جمله تحریک و یا ایجاد تنش به منظور بی‌ثباتی کشورها را مغایر قوانین بین‌المللی دانست.

وی خاطر نشان کرد: ما امیدوار هستیم مبارزه علیه تروریسم بین‌المللی در راستای تلاش برای تغییر دولت‌ها نباشد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا ضمن محکوم کردن تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه تاکید کرد: این اقدام به منظور تضعیف این کشور صورت گرفته و در واقع یک راهکار مداخله‌جویانه است که با هدف تحمیل خواسته‌های ابر قدرت‌ها از جمله آمریکا به دیگر کشورها صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما همچنین اعتراض و مخالفت خود را با تحریم‌هایی که علیه کوبا و ایران اعمال شده است اعلام کردیم.

رامیرز تصریح کرد: کاراکاس از مسکو حمایت می‌کند و همه تلاش خود را در سازمان‌های بین‌المللی برای یافتن راه حل صلح‌آمیز برای وضعیت موجود در اوکراین بکار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول