اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

وزیر خارجه ونزوئلا در گفت‌وگو با آژانس خبری «افه»:

سازمان ملل حق دخالت در امور داخلی ونزوئلا را ندارد

وزیر امور خارجه ونزوئلا سازمان ملل را خطاب قرار داد و گفت: همانطور که اجازه دخالت در امور داخلی کشور را به آمریکا نداده‌ایم، این اجازه را به هیچ ارگان بین‌المللی دیگری نخواهیم داد.

سازمان ملل حق دخالت در امور داخلی ونزوئلا را ندارد

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین به نقل از «ال‌اونیورسال»، «رافائل رامیرز» وزیر امور خارجه ونزوئلا طی مصاحبه‌ای با آژانس خبری «افه» در خصوص دخالت سازمان ملل در پرونده دستگیری «لئو پولدو لوپز» رهبر گروه اپوزیسیون در این کشور اعلام کرد: همانطور که اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را به ایالات متحده آمریکا ندادیم قطعا این اجازه را به هیچ ارگان دیگری نخواهیم داد.

«رامیرز» در ادامه ضمن رد این اقدام تأکید کرد که پرونده «لوپز» کاملا بر اساس قوانین داخلی ونزوئلا در حال بررسی و اجرا می‌باشد.

«لئو پولدو لوپز» رهبر گروه اپوزیسیون از ماه فوریه سال گذشته از سوی دولت ونزوئلا دستگیر شده و در زندان به سر می‌برد؛ بر این اساس گروه کار بازداشت‌های خود سرانه سازمان ملل از دولت این کشور درخواست کرده است که هر چه سریعتر حکم وی را لغو کرده و او را آزاد کند.

«رامیرز» در این خصوص خاطرنشان کرد که تمامی حکم‌های صادر شده از سوی دادگاه ونزوئلا برای پرونده‌های مربوط به اغتشاشات و کودتا‌های اخیر این کشور بر اساس قانون اساسی ونزوئلا بوده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به این مطلب که دولت حتما در زمان معین پاسخی موجه به این مسئله خواهد داد از مقامات سازمان ملل درخواست کرد که به چارچوب قوانین داخلی ونزوئلا در رابطه به درگیری‌های رخ داده از 12 فوریه سال گذشته تا‌کنون و همچنین به تصمیمات دولتی و سیاست‌های نفتی این کشور احترام بگذارند.

از سوی دیگر طرفداران «لوپز» نیز پس از منتشر شدن حکم آزادی این رهبر اپوزیسیون از سوی سازمان ملل به حمایت از وی برخواسته و از دولت ونزوئلا خواستند تا با عمل به این حکم وی را هرچه سریعتر آزاد کنند.

حزب طرفدار «لوپز» در 23 سپتامبر طی نامه‌ای به گروه کار بازداشت‌های خودسرانه سازمان ملل متحد از مقامات این سازمان درخواست کرد که حکم آزادی «لوپز» را در ونزوئلا صادر کنند چرا که به اعتقاد آن‌ها دستگیری وی جزو بازداشت‌های خودسرانه از سوی دولت این کشور بوده است.

این حزب از طریق این نامه همچنین ضمن درخواست آزادی سریع «لوپز» دولت ونزوئلا را موظف به جبران خسارت‌های وارده به این شخص و پرداخت تمامی غرامت‌های مالی و روحی به وی کرده بود و به دولت ونزوئلا اعلام کرد که این کار را با ارسال بیانیه‌ای عمومی جهت معذرت خواهی نیز می‌تواند انجام دهد.

«لوپز» به جرم ایجاد فتنه‌های عمومی، توطئه، صدمه به اموال عمومی و خصوصی و همچنین ایجاد آتش سوزی در راهپیمایی 12 فوریه سال گذشته در زندان به سر می‌برد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول