اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رأی‌گیری الکترونیکی، موفقیتی دیگر در برزیل

سیستم رأی‌گیری الکترونیکی اجرا شده در برزیل طی سال‌های اخیر، موفقیتی دیگر در این کشور محسوب می‌شود.

رأی‌گیری الکترونیکی، موفقیتی دیگر در برزیل

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، 135 میلیون از آرای انتخابات ریاست‌ جمهوری برزیل در کمتر از 3 ساعت توسط سیستم رأی‌گیری الکترونیکی در این کشور شمرده شد.

خبرگزاری برزیل در این خصوص نوشت: نتایج شمارش آراء با بهره‌گیری از سیستم رأی‌گیری الکترونیکی به سرعت انتشار یافته و حاکی از آن بود که «دیلما روسف» نامزد حزب کارگران و «آئسیو نوس» از حزب سوسیال دموکرات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری برزیل روبروی هم قرار خواهند گرفت.

به دلیل عدم گسترش و توسعه این سیستم رأی گیری الکترونیکی بسته شدن مراکز رأی گیری در شهرهای «ریو دو ژانیرو» و «برازیلیا» در برزیل به تاخیر افتاد؛ گرچه اقدامات خرابکارانه نیز در این به تاخیر افتادن بی‌تأثیر نبوده است.

طی برگزاری این انتخابات، سیستم «بیومتریک» مبنی بر شناسایی هویت رأی‌دهندگان با اثر انگشت مورد آزمایش قرار گرفت که این سیستم در 764 مراکز شهرداری این کشور که 21 میلیون از شهروندان (15 درصد از رأی‌دهندگان)  رأی دادند به کار برده شد.

سیستم رأی‌گیری الکترونیکی در سال 1996 در برزیل با هدف تسریع روند رأی‌گیری در انتخابات ایجاد شد.

یکی از مزایای این سیستم الکترونیکی رأی‌گیری کمک به رأی‌دهندگان بی‌سواد بوده و آن‌ها می‌توانند با انتخاب عکس نامزد انتخابی خود، رأی دهند.

رأی‌گیری الکترونیکی در برزیل تحت بسیاری از تست‌های ایمنی و دقیق قرار گرفته است.

به گزارش فارس، بر اساس نتایج به دست آمده «دیلما روسف» با کسب 41.59 درصد و «آئسیو نوس» با کسب 33.55 درصد از آراء، 2 کاندید برگزیده در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری برزیل معرفی شدند که به دلیل به حد نصاب نرسیدن میزان آراء این رقابت به دور دوم کشیده شد.

«مارینا سیلوا» سومین کاندید انتخابات نیز با کسب 21.32 درصد از آراء در همین دوره نخست از صحنه رقابت حذف شد.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول