اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

کرزی: کناره‎گیری «امرخیل» اقدامی مسئولانه و درخور تقدیر است

رئیس‌جمهور افغانستان استعفای «امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون انتخابات را اقدامی مناسب و مسئولانه خواند و از آن تقدیر کرد.

کرزی: کناره‎گیری «امرخیل» اقدامی مسئولانه و درخور تقدیر است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان، حامد کرزی رئیس جمهور اسلامی افغانستان استعفای امرخیل رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات را عملی مناسب و مسئولانه خواند و از آن تقدیر کرد.

در این اطلاعیه تاکید شده است: امرخیل با این اقدام خویش راه را برای عادی‌سازی و ادامه روند انتخاباتی باز کرد.

در بخش دیگری از این اطلاعیه مشارکت گسترده مردم افغانستان سزاوار ستایش دانسته و تصریح شده است: مردم نجیب و با شهامت افغانستان با وجود تهدیدهای گوناگون به پای صندوق‎های رای رفتند تا مطابق قانون اساسی رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کنند.

ادامه کار کمیسیون‎های انتخاباتی نکته دیگری است که در این اطلاعیه به آن تاکید شده و آمده است: پروسه انتخابات باید توسط کمیسیون‌های انتخاباتی، مطابق قانون و اصول وضع شده در چارچوب زمانی تعیین شده با شفافیت به انجام برسد تا مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید کشور طبق برنامه 11 مرداد سال جاری برگزار گردد.

تاکید بر ادامه کار کمیسیون‎های انتخاباتی از سوی دفتر ریاست جمهوری افغانستان زمانی صورت می‎گیرد که حدود 5 روز پیش «عبدالله عبدالله» یکی از 2 کاندیدای رقیب با جانبدارانه خواندن کمیسیون‎های انتخاباتی خواستار توقف فوری کار این کمیسیون‎ها شده بود.

این کاندیدای ریاست جمهوری پس از این اظهارات خود تمامی ناظران خود را از کمیسیون‎های انتخاباتی فراخواند و عملا رابطه خود با این کمیسیون‎ها را قطع کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول