اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

رئیس صنف صنعتگران افغانستان:

تنش‎های انتخاباتی باعث کاهش 40 درصدی کار صنعتگران افغان شده است

رئیس صنف صنعتگران افغانستان از کاهش 40 درصدی روند کار این صنف در پی تنش‌های انتخاباتی این کشور خبر داد.

تنش‎های انتخاباتی باعث کاهش 40 درصدی کار صنعتگران افغان شده است

به گزارش خبرنگارخبرگزاری فارس در کابل، «عبدالجبار صافی» معاون صنف صنعتگران افغانستان، امروز (دوشنبه) طی کنفرانس مطبوعاتی در کابل با ابراز نگرانی از تنش‎های انتخاباتی در این کشور، گفت: تنش‎های انتخاباتی باعث کاهش 40 درصدی در روند کارصنعتگران افغان شده و آنان‎را با بن‎بست مواجه کرده است.

صافی از«اشرف غنی احمدزی» و «عبدالله عبدالله »  2کاندیدای دوردوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان خواست تا وضعیت مردم این کشور را درنظر گرفته و از تنش‎های بیشتر که باعث رکود صنعت در این کشور می‎شود، جلوگیری کنند.

صنعتگران افغان، همچنان ازدولت، کمیسیون مستقل انتخابات و ناظرین بر انتخابات این کشور خواستند که به تنش‎های انتخاباتی بطور مسالمت آمیز پایان دهند و از افزایش بیکاری و رکود اقتصادی در این کشور جلوگیری کنند.

تنش‎های انتخاباتی در افغانستان زمانی آغاز شد که عبدالله عبدالله، کمیسیون مستقل انتخابات این کشور را به تقلب و«حامدکرزی » رئیس جمهور افغانستان را به حمایت از رقیب انتخاباتی خود متهم کرد همچنین وی خواستار برکناری «ضیاء الحق امرخیل » رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات شده بود.

این در حالی است که عصر امروز دوشنبه ضیاءالحق امرخیل، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، از سمت خود استعفا کرد.

انجمن صنعتگران افغانستان درسال 1390 باعضویت صدها تاجر و صنعتگر در کابل ایجاد شد و هدف از ایجاد این انجمن رسیدگی به مشکلات این صنف در عین حال جستجوی راه‎ حل برای بهبود وضعیت صنعت در افغانستان است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول