اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

«عبدالله عبدالله»: درستی آمار 8 میلیونی رای دهندگان ثابت شود

رهبر تیم «اصلاحات و همگرایی» افغانستان ضمن تقدیر از مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور اظهار داشت: درستی آمار 8 میلیونی شمار شرکت‎کنندگان در انتخابات باید ثابت شود.

«عبدالله عبدالله»: درستی آمار 8 میلیونی رای دهندگان ثابت شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، عبدالله عبدالله رهبر تیم اصلاحات و همگرایی افغانستان در نشستی که با حضور شماری زیادی از حامیانش در کابل برگزار شده بود، ضمن تقدیر از مشارکت مردم در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور، اظهار داشت: درستی آمار 8 میلیونی شمار شرکت‎کنندگان در انتخابات باید ثابت شود.

وی افزود: همچنین باید تناسب آراء و واجدین شرایط رای در برخی از ولایت های افغانستان نیز مشخص شود.

شمارش و بررسی مجدد آرا با حضور ناظران 2 کاندیدای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان و نمایندگان جامعه جهانی همچنین مشخص شدن مراکز رای‎گیری که در آن تقلب صورت گرفته از دیگر خواست‎های عبدالله در این نشست بود.

عبدالله در بخشی دیگری از سخنان خود گفت که پیشنهادات اصلاحی وی به رئیس جمهور افغانستان در مورد انتخابات ارائه شده بود که در صورت عملی دشن اختلافات و جنجال‎های انتخاباتی کنونی بوجود نمی‎آمد.

این کاندیدای ریاست جمهوری افغانستان مدعی شد که بر اساس گزارش‎های دریافتی، «حامد کرزی» گفته بود که عبدالله عبدالله برنده نمی‎شود و در صورت پیروزی نیز مردم از وی اطاعت نمی‎کنند.

رهبر تیم اصلاحات و همگرایی تصریح کرد: مردمی که مشتاقانه در انتخابات به من رای دادنددر صورت پیروزی نیز با رغبت از من حمایت خواهند کرد.

چهار روز قبل، عبدالله عبدالله خواستار برکناری «ضیا الحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان شده بود؛ خواستی که با استعفای امرخیل به تحقق پیوست.

امرخیل از سوی پلیس کابل متهم به انتقال مواد انتخاباتی بدون هماهنگی با پلیس کابل شده بود و امروز با اعلام استعفای خویش خواستار بررسی اتهام وارده به خود در کمیسیون رسیدگی به شکایت‎های انتخاباتی شد؛ کمیسیونی که از نظر تیم اصلاحات و همگرایی کمیسیون مستقل و ملی محسوب نمی‎‌شود.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول