اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

دادستان کل افغانستان:

برای رسیدگی به پرونده‎ تخلفات انتخاباتی آماده هستیم

دادستان کل افغانستان پس از جنجالی شدن اتهام تقلب رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات این کشور اعلام کرد که برای رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی آمادگی کامل داریم.

برای رسیدگی به پرونده‎ تخلفات انتخاباتی آماده هستیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کابل، «محمداسحاق الکو»، دادستان کل افغانستان پس از جنجالی شدن اتهام تقلب «ضیاء الحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات این کشور امروز (دوشنبه) در نشست خبری اعلام کرد که برای رسیدگی به پرونده تخلفات انتخاباتی آمادگی کامل داریم.

الکو افزود: اگر هر نوع پرونده تخلف انتخاباتی به دادستانی کل ارجاع شود، این نهاد حاضر است تا آن را به صورت بی‎طرفانه و دقیق بررسی کند.

وی در ادامه با اشاره به تنش‎ها و اختلافات به وجود آمده در مورد «ضیاالحق امرخیل» رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان، اظهار داشت که این موضوع نیز باید از مجاری نشست‌های بین‌الافغانی حل شود.

دادستان کل افغانستان تصریح کرد: ملت افغانستان تمام مشکلات به وجود آمده را از طریق برگزاری نشست‎ها و اجلاس‎ با هم حل می‎کنند و اکنون موضوع امرخیل را نیز از این راه حل کنند.

ضیاء الحق امرخیل، رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان از سوی تیم انتخاباتی «عبدالله» کاندیدای ریاست جمهوری این کشور متهم به تقلب در روز انتخابات ریاست جمهوری این کشور به نفع کاندیدای مشخصی شده است.

ستاد انتخاباتی عبدالله روز گذشته فایل صوتی را نیز در دسترس رسانه‎ها قرار داد که بیانگر گفت‎وگوی امرخیل با شخصی نامعلوم برای انجام تقلب به نفع یک کاندیدای مشخص است، اما رئیس دبیرخانه کمیسیون مستقل انتخابات این کشور این فایل را جعلی خوانده و انجام هر نوع تقلب در انتخابات از سوی خود را مردود  شمرده است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان در 24 خردادماه بین «عبدالله عبدالله» و «اشرف‎غنی احمدزی» 2 کاندیدای ریاست جمهوری این کشور برگزار شد.

انتهای پیام/.

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول