اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

محمدی خبر داد

پژوهش‌های قرآنی باید معطوف به مشکلات جامعه باشد و به مرحله اجرا برسد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه ضمن ضروری دانستن برگزاری همایش پژوهش‌های قرآنی در مراحل شهرستانی، استانی و کشوری گفت: پژوهش‌های قرآنی باید معطوف به مشکلات جامعه باشد و به مرحله اجرا برسد.

پژوهش‌های قرآنی باید معطوف به مشکلات جامعه باشد و به مرحله اجرا برسد

به گزارش خبرنگار فعالیت های قرآنی خبرگزاری فارس هشتمین همایش بین المللی پژوهش های قرآنی صبح امروز شنبه 10 خرداد ماه 1393 با حضور آیت‌الله خزعلی برگزار شد.

حجت الاسلام اکبری دبیر علمی همایش طی سخنانی پژوهش قرآنی را امری برای رسیدن به حقایق و لطایف قرآنی بیان کرد و گفت: پژوهش قرآن انسان را به قرآن متصل می‌کند و یکی از امتیازات جمهوری اسلامی ایران توجه به این زمینه است، زیرا در هیچ کشور پژوهش در کنار مسابقات برگزار نمی‌شود.

اکبری از رشد 40 درصدی مقالات همایش امسال خبر داد و گفت: امسال نسبت به سال گذشته رشد 40 درصدی در آثار داشتیم و دو نفر از پنج نفر برتر همایش خارجی هستند.

ارسال 700 اثر به همایش پژوهش های قرآنی

اکبری از برگزاری هشتمین همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با حضور 700 شرکت‌کننده داخلی و خارجی خبر داد و گفت: در این دوره از همایش، بیش از 700 اثر علمی ارسال شده و 620 اثر داخلی و 66 اثر خارجی است که شامل مقاله، کتاب و پایان‌نامه است.

دبیر علمی همایش از حضور اساتید و کارشناسان طراز اول قرآن کریم در این دوره از همایش خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان همایش هشتم از سطح علمی بسیار بالایی برخوردارند که 273 نفر از آنها دارای مدرک دکترا و یا دانشجوی دکترا، 266 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد، 21 عضو هیأت علمی و دانشیار و 91 نفر استادیار هستند.

اعطای درجه علمی پژوهشی به برترین های همایش

وی از انتخاب 70 مقاله به عنوان مقاله‌های برتر همایش خبر داد و گفت:‌ در هشتمین همایش‌ پژوهش‌های قرآنی 70 مقاله به منظور چاپ در کتاب مجموعه مقالات همایش انتخاب شده که از این تعداد 40 اثر به عنوان اثر برتر جوایزی دریافت می‌کنند. همچنین همه 70 نفر حائز درجه علمی پژوهشی می‌شوند.

در ادامه مراسم حجت الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف پژوهش را امری برای تدبر در آیات قرآن بیان کرد و گفت: سفارش به تدبر فقط به موضوعات فردی باز نمی گردد و باید انسان در مبدأ آفرینش، توحید و معاد تدبر کند.

وی با اشاره به فرمایشات امام راحل درباره اهمیت قرآن کریم گفت: امام‌خمینی(ره) می‌فرمایند: رمز موفقیت مسلمانان در تدبر در قرآن است و تربیت انسان الهی سبب موفقیت می شود.

مشکلات مسلمانان با تدبر در آیات قرآن حل می شود

محمدی مشکلات اسلام و مسلمانان را عمل نکردن به فرامین الهی دانست و گفت: در اغلب کشورهای اسلامی شب و روز قرآن خوانده می‌شود اما باز هم مسلمانان این همه مشکل دارند علت آن پرداختن به ذکر ظاهری قرآن است و به آیاتی که سرنوشت مسلمانان را رقم می‌زند توجه نمی‌شود.

رئیس سازمان اوقاف همایش پژوهش های قرآنی را مکمل مسابقات قرآن کریم بیان کرد و گفت: این برنامه مکمل مسابقات بین‌المللی قرآن کریم است و ضروری است در کنار حفظ و قرائت قرآن به مفاهیم ناب قرآنی هم توجه شود.

ضرورت برگزاری همایش پژوهش های قرآنی در مراحل شهرستان، استان و کشور

محمدی از ضرورت برگزاری این همایش مانند مسابقات قرآن خبر داد و گفت: باید همایش پژوهش های قرآنی مانند مسابقات قرآن کریم در مراحل شهرستان، استان و کشور برگزار شود.

وی حل مسائل جامعه در پژوهش‌های قرآنی را از نکات مورد توجه محققان بیان کرد و گفت: باید محققان تلاش کنند در پژوهش‌های خود مسائل مختلف را حل کنند و تا مقاله به طرح و طرح هم قابلیت اجرا پیدا کند.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول