اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

خوشحالی حافظ کل قرآن از سفر به سرزمین امام‌خمینی(ره)

نماینده کشور مالی در رشته حفظ مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه آموزه‌های قرآنی در ایران جلوه‌گر است، گفت: خوشحالم به سرزمینی که امام‌خمینی(ره) در آن متولد شده و برای فعالیت‌های قرآنی ارزش قائل است، سفر کرده‌‎ام.

خوشحالی حافظ کل قرآن از سفر به سرزمین امام‌خمینی(ره)

«ابراهیم جلو» نماینده کشور مالی در رشته حفظ سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه مسابقات قرآن ایران یکی از بهترین‌ مسابقات قرآن جهان اسلام است، اظهار داشت: مسابقات قرآن ایران با نظم خاصی برگزار می‌شود به طوری که می‌توانم بگویم این مسابقات بهترین مسابقات قرآنی است.

وی که اکنون 26 سال دارد، درخصوص اهمیت حفظ قرآن خاطر نشان کرد: از دوران کودکی به حفظ قرآن علاقه داشتم اما امکانات کشور مالی برای آموزش قرآن بسیار محدود بود بر همین اساس تصمیم گرفتم به عربستان بروم و یادگیری اصول قرآنی را در آنجا پیگیری کنم.

جلو با اشاره به اینکه خداوند در قرآن به مسلمانان توصیه کرده است که برای یادگیری قرآن و همچنین ترویج اسلام مهاجرت کنند، خاطر نشان کرد: زمانی که 20 ساله بودم به عربستان رفتم و در یکی از دانشگاه‌های این کشور به یادگیری مفاهیم قرآن پرداختم و سپس حفظ قرآن را آغاز کردم. به دلیل علاقه زیادی که به حفظ قرآن داشتم به سرعت در این عرصه پیشرفت کردم تا جایی که اکنون توانستم در مسابقات بین‌المللی قرآن ایران شرکت کنم.

این حافظ قرآن اهل مالی با بیان اینکه حضور در مسابقات قرآن برایم افتخاری بزرگ است، گفت: من ایران و فعالیت‌های قرآنی این کشور را دوست دارم چرا که آموزه‌های قرآنی در این کشور جاری است و بهترین جلسات قرآنی در این کشور برگزار می‌شود؛ به همین جهت من برای شرکت در این مسابقات و رقابت با حافظان جهان اسلام زحمت بسیاری کشیده‌ام.

وی با اشاره به اینکه زمانی که وارد ایران اسلامی شدم احساس خاصی داشتم، تصریح کرد: ورود به خاک ایران برایم ارزشمند بود چرا که ایران سرزمین امام خمینی(ره) است؛ کسی که تمامی جهان او را می‌شناسند و برایش احترام خاصی قائل هستند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول