اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

اثرات انس با قرآن کریم برای حافظ کل سودانی

نماینده کشور سودان در رشته حفظ کل سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن، تلاوت آیات الهی و انس با قرآن را بهترین مانع برای آفت دنیازدگی عنوان کرد و گفت: اگر انسان با قرآن مأنوس شود در مسیر رشد و تعالی قرار می‌گیرد.

اثرات انس با قرآن کریم برای حافظ کل سودانی

«احمد آدم لازم حمد» نماینده کشور سودان در رشته حفظ کل سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با بیان اینکه حفظ قرآن زندگی مرا دگرگون کرد، اظهار داشت: عمویم حافظ کل قرآن بود و زمانی که به منزل ما می‌آمد با صوتی زیبا به تلاوت قرآن می‌پرداخت که این نوای دلنشین حسی خاص در وجودم ایجاد می‌کرد به طوری که بعد از چند سال از عمویم خواستم تا برای حفظ قرآن به من کمک کند.

وی ادامه داد: کمتر از 16 سال داشتم که همراه با عمویم در جلسات قرآنی شرکت می‌کردم و از راهنمایی‌های ایشان بهره می‌گرفتم تا اینکه در راه حفظ قرآن قرار گرفتم و داوطلبانه مدرسه را رها و در کلاس‌های حفظ قرآن شرکت کردم تا بتوانم با همه وجود و توان به صورت اصولی آیات الهی را حفظ کنم.

این حافظ 24 ساله سودانی که در مدت 4 سال حافظ کل قرآن شده است، افزود: در ابتدای ورود به عرصه حفظ قرآن احساس ناتوانی می‌کردم اما پس از اینکه چند جزء از قرآن را حفظ کردم هر روز مشتاق‌تر می‌شدم تا بتوانم روزی کل قرآن را حفظ کنم.

 

نماینده کشور سودان در مسابقات بین‌المللی قرآن با اشاره به اینکه حفظ قرآن باعث رشد فکری و همچنین احترام مردم به من شد، گفت: اگر با قرآن مأنوس نبودم و کلام الهی را در جانم حفظ نمی‌کردم به طور حتم به این جایگاه نمی‌رسیدم.

وی با بیان اینکه انس با قرآن  روح انسان را تعالی می‌بخشد، خاطر نشان کرد: از زمانی که در راه قرآن گام نهادم مسیر زندگی من تغییر کرد و هر روز بهترین‌ها برایم رقم خورد و اگر امروز در کنار دیگر متسابقین در بزرگ‌ترین مسابقات قرآنی حضور دارم به خاطر لطف الهی و همنشینی با قرآن است.

احمد آدم لازم حمد، سطح مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در ایران را خوب ارزیابی کرد و گفت: من در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات محفوظات خود را ارائه کردم که البته با توجه به تلاشی که برای کسب رتبه در مسابقات داشتم حس می‌کنم به طور شایسته‌ای نتوانستم در این مرحله حاضر شوم اما سعی دارم که بتوانم در مرحله بعدی با قدرت بیشتری حضور یابم.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول