اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

قاری اعزامی از استرالیا در گفت‌وگو با فارس:

همه مسلمانان از سطح بالای مسابقات ایران با خبرند/ ایران مهد فعالیت‌های قرآنی

نماینده کشور استرالیا در سی‌ویکمین دوره مسابقات قرآن با اشاره به اینکه همه جهان اسلام از سطح بالای مسابقات قرآن در ایران با خبرند گفت: ایران مهد فعالیت‌های قرآنی جهان اسلام است.

همه مسلمانان از سطح بالای مسابقات ایران با خبرند/ ایران مهد فعالیت‌های قرآنی

«سید مصطفی طاهری» نماینده کشور استرالیا در رشته قرائت سی‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس با اشاره به نحوه ورودش به فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: متولد پاکستان هستم اما مدتی پس از تولد به افغانستان زادگاه والدینم رفتم. دوران کودکی را در افغانستان گذراندم و به دلیل علاقه به امور قرآنی و تشویق خانواده از همان زمان در جلسات قرآن شرکت می‌کردم.

شرکت در جلسات قرآنی مساجد مهم‌ترین عامل پیشرفتم در تلاوت قرآن بود

وی، شرکت در جلسات قرآنی مساجد را یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت در عرصه تلاوت قرآن عنوان کرد و گفت: زمانی که کمتر از 10 سال داشتم با حضور در کلاس‌های قرآنی مساجد از اطلاعات و درس‌های قرآنی بهره‌مند شدم و در همان کلاس‌ها تجوید و مقامات تلاوت را آموختم.

طاهری، مساجد را یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های تربیت فعالان قرآنی دانست و ادامه داد: در آن زمان احساس می‌کردم که استعداد خوبی در زمینه تلاوت قرآن دارم و اگر استعدادهای خود را تقویت کنم پیشرفت قابل توجهی خواهم داشت اما متأسفانه بنا بر دلایلی به کشور استرالیا مهاجرت کردیم و  نتوانستم به طور شایسته به یادگیری مبانی تلاوت قرآن بپردازم.

استرالیا ظرفیت خوبی برای تشکیل کلاس‌های قرآنی دارد

این قاری قرآن با بیان اینکه امکانات و جلسات قرآنی که در کشورهای اسلامی است در کشوری همچون استرالیا وجود ندارد، خاطر نشان کرد: فعالیت‌های قرآنی کشور استرالیا بسیار محدود است اما با این وجود افراد بسیاری علاقه‌مند به فعالیت در این عرصه هستند.

نماینده کشور استرالیا در سی‌ویکمین دوره مسابقات قرآن کریم با اشاره به فعالیت‌های فاخر ایران در امور قرآنی ادامه داد: سال گذشته یکی از دوستانم که در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران شرکت کرده بود برایم از شکوه و سطح این مسابقات تعریف کرد. پس از آن من تمامی تلاشم را کردم تا بتوانم در این دوره از مسابقات بین‌المللی قرآن کریم ایران شرکت کنم که به لطف خدا امسال در گزینش دارالقرآن نبی اکرم(ص) استرالیا پذیرفته شدم و توانستم در ایران حضور یابم.

ایران یگانه کشوری است که مسابقات قرآنی آن به صورت منظم پیگیری می‌شود

وی با بیان اینکه جهان اسلام از بالابودن سطح مسابقات قرآن ایران با خبر هستند، جمهوری اسلامی ایران را مهد فعالیت‌های قرآنی دانست و اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یگانه کشوری است که روند مسابقات قرآنی در آن به خوبی پیگیری می‌شود و متولیان برگزاری آن با تمام وجود تلاش می‌کنند تا هر سال سطح کیفی و کمی آن ارتقا یابد.

طاهری، گسترش مسابقات قرآنی را یکی از آرزوهای خود عنوان کرد و گفت: دوست دارم روزی برسد که تمامی کشورهای دنیا به فعالیت‌های قرآنی اهتمام ورزند و برای رقابت با یکدیگر استعدادهای قرآنی خود را تقویت کنند.

انتهای پیام/م.خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول