اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

یار احمدی در نشست خبری مطرح کرد

اهداف مسابقات کشوری با بین‌المللی متفاوت است/ منتقدان مسابقات را در مقایسه با دوره‌های قبل نقد کنند

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف در خصوص انتقادات مطرح شده به کیفیت شرکت کنندگان در مسابقات گفت: اگر کسی می‌خواهد در خصوص سطح فنی مسابقات اظهارنظر کند باید با یک مقایسه آماری دوره‌های مختلف را بررسی و درباره مسابقات اظهارنظر کند.

اهداف مسابقات کشوری با بین‌المللی متفاوت است/ منتقدان مسابقات را در مقایسه با دوره‌های قبل نقد کنند

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس، نشست خبری جمع‌بندی برنامه‌های مسابقات قرآن کریم با حضور ولی یاراحمدی رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.

اهداف مسابقات کشوری با بین المللی متفاوت است

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر پایین‌ بودن سطح فنی شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: اهداف مسابقات بین‌المللی با مسابقات کشوری متفاوت است. در مسابقات کشوری هدف اصلی انتخاب بهترین‌هاست و رقابت از شهرستان‌ها آغاز و در سطح استان و کشور پیگیری می‌شود. از هر استان یک تا چهار نفر به مسابقات کشوری راه پیدا می‌کنند و مسابقات کشوری با حضور برترین قاریان و حافظان کشور برگزار می‌شود.

وی رقابت در مسابقات کشوری را بسیار سنگین و نزدیک بیان کرد و گفت: هدف اصلی ما از برگزاری مسابقات ایجاد یک رقابت نزدیک در بین شرکت‌کنندگان است اما در مسابقات بین‌المللی ایجاد رقابت فنی و نزدیک یکی از اهداف رقابت‌ها است.

حضور کشور های متعدد از اهداف مسابقات بین المللی است

وی حضور کشورهای متعدد جهان را از جمله اهداف مسابقات بین‌المللی بیان کرد و گفت:‌ در برگزاری مسابقات بین‌المللی با روش‌های مطلوب و استاندارد بهترین نمایندگان کشورهای مختلف را انتخاب و از آنها برای حضور در مسابقات دعوت می‌کنیم که در این دوره 81 کشور پذیرش شدند اما با حذف برخی از شرکت‌کنندگان ضعیف مسابقات با حضور نمایندگان 70 کشور آغاز شد.

یاراحمدی، شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی را بهترین‌های کشور خودشان دانست و گفت: به نظر من شرکت‌کنندگان مسابقات بین‌المللی بهترین نمایندگان کشور خودشان هستند که از سوی مراکز مسئول در آن کشورها معرفی شده‌اند.

سطح مسابقات بین المللی ایران از مالزی بالاتر است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، سطح مسابقات جمهوری اسلامی ایران را بالاتر از مسابقات مالزی بیان کرد و گفت: مسابقات ما با 31 دوره برگزاری سطح بالاتری از مسابقات مالزی دارد و مشارکت کشورهای متعدد در مسابقات ایران یکی از نشانه‌های بالا بودن سطح این مسابقات است.

نقد باید با مقایسه مسابقات با دوره های قبل باشد

یاراحمدی، روند فنی مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را روبه‌رشد بیان کرد و گفت: با اصلاح روند مسابقات سال‌های گذشته رقابت‌ها با یک شیب ملایم رو به رشد است و اگر کسی می‌خواهد در خصوص سطح فنی مسابقات اظهارنظر کند باید با یک مقایسه آماری دوره‌های مختلف را بررسی و درباره مسابقات اظهارنظر فنی کند. همچنین باید بگویم امسال نفر اول مسابقات کشور مالزی در مسابقات ما حضور دارد که وی در دور نخست به مقام نهم رسید و تا روز گذشته در دور دوم هم نهم بود.

در مرحله مقدماتی حفظ 39 نفر نمره بالای 95 کسب کردند

یاراحمدی، برگزاری مرحله مقدماتی در مسابقات بین‌المللی را فرصتی برای آمادگی بیشتر شرکت‌کنندگان دانست و گفت: مرحله مقدماتی فرصت مغتنمی به قاریان و حافظان می‌دهد تا از استرس و التهاب روحی خود بکاهند. این را هم بگویم 39 نفر از حافظان قرآن در مرحله مقدماتی نمره بالای 95 داشتند حال سؤال اینجاست کجای این نشانه ضعف مسابقات است.

مشارکت همه نهاد ها در برگزاری مسابقات

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، در خصوص مشارکت سایر نهادها در برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: این مسابقات، مسابقات رسمی جمهوری اسلامی ایران است و سازمان اوقاف مجری و برگزارکننده آن است. ما همواره تلاش می‌کنیم از همه دستگاه‌ها برای برگزاری مطلوب مسابقات مشارکت بگیریم و نهادهای مختلف قرآنی و سایر نهادها مانند وزارت خارجه، سازمان فرهنگ و ارتباطات و بسیاری از نهادهای داخلی مشارکت فعالی در برگزاری دارند و کمک شایانی به ما می‌کنند.

یاراحمدی، در خصوص تبلیغات شهری این مسابقات گفت: در بخش تبلیغات شهری، شهرداری تهران کمک‌های خوبی به ما داشته و کار با وضع مطلوبی انجام می‌شود، البته نمی‌توان انتظار داشت اغلب تابلوهای شهر تهران را به مسابقات اختصاص دهند زیرا برخی از تابلوها در اختیار شرکت‌های خصوصی است و ما امیدواریم این شرکت‌ها کار خود را متبرک کنند و در آینده تابلوهایشان را در اختیار مسابقات قرار بدهند.

از همه مسئولان کشور برای حضور در مسابقات دعوت به عمل آمده است

رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف، از دعوت همه مسئولان کشور در سطوح مختلف برای حضور در مسابقات خبر داد و گفت:‌ ما از همه مسئولان کشور در سطوح مختلف از مسئولان درجه یک تا نمایندگان مجلس و مسئولان میانی برای حضور در مسابقات بین‌المللی دعوت کردیم و امیدوار بودیم این رویداد مهم که توسط 70 کشور مورد استقبال قرار گرفته توسط مسئولان هم با استقبال روبه‌رو شود. باید بگویم این جلسه قرآن نیست که به ما نیاز دارد بلکه ما برای بهره‌ بردن از قرآن به اینگونه جلسات نیازمندیم. مسابقات طی 8 روز و روزانه طی 5 ساعت برگزار می‌شود و فکر نمی‌کنم مسئولی حداقل نیم‌ساعت وقت برای شرکت در مسابقات نداشته باشد.

مذاکره با مسئولان مالزی برای همکاری بیشتر

یاراحمدی، از مذاکره با مسئولان مسابقات قرآن مالزی برای برگزاری بهتر مسابقات ایران خبر داد و گفت: دو سال قبل مذاکراتی با مسئول برگزاری مسابقات مالزی داشتیم که طی آن موضوعاتی را به شرح زیر مطرح کرد؛ 1- تشکر و قدردانی از کشور مالزی برای برگزاری بیش از 50 دوره مسابقات قرآن، 2- مشارکت جمهوری اسلامی پس از انقلاب در همه دوره های مسابقات مالزی، 3- جمهوری اسلامی با کسب 9 مقام اول، 11 مقام دوم و در مجموع 30 رتبه اول تا چهارمی پس از مالزی بیشترین مقام را از این کشور کسب کرده است، 4- جمهوری اسلامی برگزارکننده مسابقاتی است که از نظر قدمت سومین مسابقات جهان و از نظر کیفیت در جایگاه والایی است، 5- اساتید، قاریان و حافظان بسیاری در ایران هستند که سابقه داوری در مسابقات جهان اسلام را دارند و می‌توانند در مسابقات مالزی هم حضور داشته باشند، 6- فعالیت‌های قرآنی ایران غیر از مسابقات در سایر سطوح به صورت گسترده در حال برگزاری است.

یاراحمدی، از دعوت داور مالزیایی برای حضور در مسابقات ایران خبر داد و گفت: ما امسال هم با ارائه چنین گزارشی از مالزی برای اعزام داور به مسابقات ایران دعوت کردیم اما این کشور داوری به مسابقات ما اعزام نکرد و از داوران ما برای حضور در مسابقات این کشور دعوت نمی کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول