اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس دفتر مقام معظم رهبری

سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی افتتاح شد/ برگ زرینی دیگر برای ایران اسلامی

سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور رئیس قوه قضائیه و رئیس دفتر مقام معظم رهبری افتتاح شد و رقابت‌ها نیز از فردا شروع خواهد شد. رئیس سازمان اوقاف این رویداد را برگ زرینی برای جمهوری اسلامی ایران دانست.

سی‌ویکمین دوره مسابقات بین‌المللی افتتاح شد/ برگ زرینی دیگر برای ایران اسلامی

به گزارش خبرنگار فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس آئین افتتاحیه سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بعد از ظهر امروز دوشنبه 5 خرداد ماه 1393 با حضور آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر مقام معظم رهبری و حجت‌الاسلام «علی محمدی» رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه در سالن اجلاس سران برگزار شد.

بنابراین گزارش در این مراسم حجت‌الاسلام محمدی رئیس سازمان اوقاف و امورخیریه طی سخنانی با گرامیداشت یاد امام و شهدا گفت: در آستانه مبعث خاتم‌الانبیاء (ص) هستیم و جا دارد در چنین شبی یاد امام و شهدا خصوصاً شهدای عملیات بیت‌المقدس برای آزاد‌سازی خرمشهر را گرامی بداریم.

مسابقات قرآن از برکات انقلاب اسلامی است

وی برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن کریم را از دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: ما مفتخریم که ملت و مسئولان در علم و عمل نسبت به قرآن توجه دارند و این امر یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است زیرا تا پیش از انقلاب محافل و برنامه‌های قرآنی به صورت فردی برگزار می‌شد اما امروز به برکت اسلام توسط حاکمیت جمهوری اسلامی ایران مسابقات بین‌المللی قرآن کریم برگزار می‌شود.

قرآن کریم رمز پیروزی انقلاب اسلامی

محمدی قرآن کریم را رمز پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: امام‌خمینی(ره) می‌گوید: ملت‌ها باید رمز پیروزی را بفهمند و این رمز آن است که شهادت را آرزو کنند و برای حیات مادی ارزش قائل نباشند این رمزی است که قرآن به وجود آورده. باید تابع قرآن شد و ضروری است ملت‌ها قرآنی شوند.

رئیس سازمان اوقاف با اشاره به سخنی از پیامبر(ص) مبنی بر شفاعت‌گری قرآن گفت: پیامبر (ص) می‌فرمایند: بر شما باد توجه به قرآن. قرآن شفاعتگری است که شفاعتش پذیرفته می‌شود و کسی که قرآن را پیش روی خود قرار دهد قرآن او را به بهشت راهنمایی می‌کند. باید بگویم ملت ایران این کار را انجام داد و از جهنم طاغوت و سلطه استکبار نجات پیدا کرد.

برگزاری مسابقات با حضور نمایندگان 70 کشور

محمدی با اشاره به حضور بیش از 70 کشور جهان در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم گفت: سی و یکمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم با حضور 70 کشور جهان برگزار می‌شود و این نعمتی است که جمهوری اسلامی به عنوان محور قرآن قرار گرفته است.

وی با اشاره به حضور یک هیأت داوران قوی در مسابقات جمهوری اسلامی گفت: در این مسابقات 120 قاری و حافظ و 15 داور بین‌المللی متشکل از 10 داور خارجی، 5 داور داخلی حضور دارند و 3 نفر به عنوان هیأت رئیسه مسابقات را هدایت می‌کنند.

مسابقات جمهوری اسلامی در جهان اسلام منحصر به فرد است

محمدی مسابقات جمهوری اسلامی ایران را نسبت به سایر مسابقات قرآن منحصر به فرد بیان کرد و گفت: مسابقات ما در دو رشته حفظ و قرائت قرآن کریم برگزار می‌شود و باید بگویم این مسابقات در مقایسه با مسابقاتی با قدمت 50 ساله که فقط در رشته تلاوت برگزار می‌شود منحصر به فرد است.

وی با اشاره به برنامه‌های جنبی این دوره از مسابقات گفت: مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی در موضوعات دیگری هم فعال است و در آن همایش‌ پژوهش‌های قرآنی و همایش تجلیل از بانوان قرآنی برگزار می‌شود، همچنین نمایشگاهی در کنار مسابقات برگزار شده که محصولات فرهنگی را ارائه می‌کند.

رئیس سازمان اوقاف در پایان ابراز امیدواری کرد: امید است این مسابقات برگ زرین دیگری برای جمهوری اسلامی ایران ورق بزند.

انتهای پیام/م.خ

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول