اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
نگاهی به جاذبه‌های گردشگری آسیای مرکزی/21

جلوه زیبای بهار در «رشت» تاجیکستان+تصاویر

منطقه رشت، در 240 کیلومتری شهر دوشنبه از مناطق شرقی تاجیکستان است که طبیعت آن در فصل بهار جلوه‌ بسیار زیبایی دارد.

جلوه زیبای بهار در «رشت» تاجیکستان+تصاویر

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، «تاجیک‌آباد» یکی از نواحی زیبای منطقه «رشت» در شرق تاجیکستان است که با پایتخت این کشور 240 کیلومتر فاصله دارد.

ناحیه تاجیک‌آباد در شمال شرق با منطقه «جرگاتال» و در شمال غرب با «رشت» و در جنوب غرب با «طویل‌دره» این کشور هم‌مرز می‌باشد.

این ناحیه حدود 40 هزار نفر جمعیت دارد که معمولاً به‌ کشاورزی، باغداری، دامداری و پرورش زنبور عسل مشغول می‌باشند.

تاجیک‌آباد متشکل از پنج منطقه روستایی (هر منطقه عبارت از چند روستا است) با نام‌های لنگر شاه، قلعه لب آب، شیرین‌چشمه، نوشتار و شاه‌گدایف می‌باشد.

اقلیم کوهستانی برای پرورش انگور، گردو و سایر میوه‌ها مناسب می‌باشد. خوش‌طعمی میوه‌های این وادی و به‌خصوص گلابی و سیب «خوبانی» در تاجیکستان و بیرون از آن شناخته‌ شده‌اند.

در گذشته وادی رشت و از جمله منطقه فعلی تاجیک‌آباد یکی از مسیرهای جاده تاریخی ابریشم بوده و به‌ این دلیل مردم این مناطق به‌ تجارت توجه زیادی داشته‌اند.

تاجیک‌آباد و وادی رشت در همه ایام سال زیبا می‌باشند ولی طبیعت این مناطق به‌طور خاص در فصل بهار با سرسبزی خود دلربایی می‌کند. 

در این ناحیه دره‌های «نوشار»، «کلکا»، «یسمند»، «کمر‌آب»، «پهن‌دره»، «نظرک» و... وجود دارند که با خوش آب و هوایی و طبیعت زیبای خود توجه گردشگران داخلی و خارجی را به‌ خود جلب می‌کنند.

وادی رشت در کنار طبیعت زیبا خود دارای ذخایر بالای طبیعی و به‌خصوص معادنی نظیر زغال‌سنگ، آلومینیوم و سنگ مرمر می‌باشد. همچنین در این وادی تعداد بالایی از چشمه‌های معدنی وجود دارد که از خواص درمانی برخوردار می‌باشند.

برای تماشای تصاویر بیشتر از این ناحیه زیبای تاجیکستان اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول