اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

مادران پیشگامان خودمراقبتی در جامعه هستند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مادران پیشگامان خودمراقبتی در جامعه هستند.

مادران پیشگامان خودمراقبتی در جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سیدرشید غفاری ظهر امروز به مناسبت آغاز هفته سلامت در جمع خبرنگاران استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره بر شعار هفته سلامت، اظهار داشت: خودمراقبتی اصل اول و مهم سلامت است که از همان دوران کودکی باید به آن توجه شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه خودمراقبتی، فعالیتی است که مردم برای تأمین، حفظ و ارتقای سلامت خود انجام می‌دهند، ادامه داد: چنانچه فرد از همان ابتدا با خودمراقبتی، سلامت خود را حفظ کند مطمئناً در بزرگسالی با مشکل کمتری روبه‌رو خواهد شد.

غفاری با اشاره به تغییر الگوی بیماری‌ها در استان به سمت بیماری‌های قلبی- عروقی، دیابت و فشار خون، تصریح کرد: در حال حاضر مصرف زیاد غذاهای چرب و سرخ شده، فست‌فودها و مصرف زیاد نمک از جمله مشکلاتی است که در الگوی مصرف غذایی دانش‌آموزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه استفاده بیش از حد نمک باعث ایجاد فشار خون بالا در بزرگسالی می‌شود، تأکید کرد: مصرف زیاد روغن و چربی علاوه بر بالا بردن چربی خون و بیماری‌‌های قلبی عروقی، به دلیل دریافت کالری زیاد اضافه وزن و چاقی را به دنبال دارد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان، خاطرنشان کرد: تنها با خودمراقبتی و اصلاح سبک زندگی می‌توان از بروز بسیاری از بیماری‌ها پیشگیری کرد.

غفاری یادآور شد: وظیفه ما متولیان سلامت و مسئولان آموزش و پرورش، آموزش و ارتقای سطح آگاهی دانش‌آموزان است تا این قشر با خودمراقبتی بتوانند سلامت فردای خود را تضمین کنند.

وی با اشاره به نقش مادران با خود مراقبتی در خانواده و جامعه، گفت: نقش مادران نه تنها پذیرش مسئولیت مراقبت از سایر اعضای توانمند خانواده ها است، بلکه وظیفه آنان ترویج خود مراقبتی و تقویت مسئولیت‌پذیری سایر اعضای خانواده برای خود مراقبتی است.

غفاری در پایان خاطرنشان کرد: مادران با انتخاب الگوی تغذیه‌ای صحیح می‌توانند نقش به سزایی در سلامت خانواده و جامعه داشته و سلامت افراد را تضمین کنند.

انتهای پیام/82009/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول