اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:

حدود 60 هزار نفر در خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت همگانی، گفت: حدود 50 تا 60 هزار نفر در خراسان جنوبی زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و با اجرای این طرح زیر پوشش بیمه سلامت همگانی ایران قرار می‌گیرند.

حدود 60 هزار نفر در خراسان جنوبی زیر پوشش بیمه سلامت همگانی قرار می‌گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حسین خوبان ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: توسعه نظام بیمه سلامت کشور یکی از مهمترین فرامین مورد تأکید در سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری، قانون برنامه پنجم توسعه و یکی از اهداف اصلی سازمان بیمه سلامت ایران است.

وی تصریح کرد: با تشکیل این سازمان در مهر ماه 91، یکی از بزرگترین اصلاحات نظام رفاه اجتماعی کشور بر عهده آن گذاشته شد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی، گسترش عدالت محوری، ارتقاء سطح کیفیت در ارائه خدمات سلامت، کاهش پرداخت از جیب بیمه‌شدگان، رفع همپوشانی بیمه‌ای، بسط و گسترش برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع و انجام بیمه همگانی برای تمام آحاد جامعه را از اهداف این سازمان عنوان کرد.

همه مردم کشور زیر پوشش سطح یک خدمات درمانی

خوبان با بیان این‌که هم اکنون نهادهای مختلفی در کشور وجود دارند که متولی بیمه سلامت هستند، اذعان داشت: براساس بند الف ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه این سازمان مأموریت یافت اقدامات لازم را به منظور تمرکز تمامی امور بیمه سلامت در سازمان از طریق تجمیع سریع بخش‌های بیمه‌های درمانی را به انجام برساند.

وی اضافه کرد: این سازمان همه مردم کشور را برای سطح یک خدمات بهداشتی و درمانی زیر پوشش خود قرار می‌دهد.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی با اشاره به آغاز ثبت‌نام بیمه سلامت همگانی از ساعت 24 شب گذشته، متذکر شد: همه افرادی که فاقد هرگونه پوشش بیمه سلامت یا بیمه درمان بوده و هویت ایرانی داشته باشند حائز ورود به برنامه پوشش بیمه سلامت همگانی هستند.

خوبان با بیان این‌که فرد پس از ورود به سامانه اطلاعات هویتی شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، جنسیت، تاریخ تولد، ‌وضعیت تاهل، موقعیت جغرافیایی استان یا شهر محل اقامت خود را ثبت می‌کند، بیان کرد: پس از آن پنجره‌ای برای فرد گشوده می‌شود که فهرست دفاتر پیشخوان دولت و یا نمایندگی‌های سازمان بیمه سلامت در آن قرار دارد.

محدودیتی برای دریافت خدمات در بیمه سلامت وجود ندارد

وی ادامه داد: بر این اساس وی نزدیک‌ترین دفتر پیشخوان دولت به محل اقامت خود را انتخاب و شماره تلفن همراه و ثابت خود را در سامانه وارد می‌کند و در واقع ثبت‌نام اولیه‌اش تکمیل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی درباره جزئیات بسته خدمتی این نوع از بیمه‌ها نیز گفت: این بیمه هیچ تفاوتی با سایر بیمه‌های تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران ندارد و هرآنچه در تعهد بیمه سلامت برای خدمات بستری و خدمات سرپایی باشد در این بسته نیز مورد تعهد است.

خوبان با تأکید بر این‌که محدودیتی برای دریافت خدمات در این بیمه برای مردم وجود ندارد، یادآور شد: مردم می‌توانند پس از دریافت دفترچه‌های خود به تمام مراکز پاراکلینیکی، آزمایشگاه و رادیولوژی‌ها، پزشکان و بیمارستان‌های طرف قرارداد مراجعه کرده و داروهای خود را نیز بر اساس تعرفه‌های بیمه‌ای دریافت کنند.

حدود هشت درصد جمعیت کشور زیر پوشش هیچ‌ بیمه‌ای نیستند

وی با بیان این‌که بر اساس بررسی‌های انجام شده حدود هفت تا هشت درصد جمعیت کشور زیر پوشش هیچ‌گونه بیمه‌ای نیستند، افزود: حدود 50 تا 60 هزار نفر در خراسان جنوبی زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و با اجرای این طرح زیر پوشش بیمه سلامت همگانی ایرانیان قرار می‌گیرند.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی در مورد نحوه و زمان دریافت دفترچه‌ها نیز گفت: به محض ثبت‌نام، مراحل استعلام اطلاعات آغاز می‌شود و پیش بینی ما این است که بتوانیم اطلاعات وارد شده را ظرف یک ماه بررسی کنیم و پس از آن برای متقاضیان پیامکی ارسال می‌شود که می‌توانند بر اساس آن برای دریافت دفترچه‌های خود به مراکز تعیین شده مراجعه کنند.

خوبان خاطر نشان کرد: مردم می‌توانند با درج کد ملی و شماره تلفن همراه در سامانه بیمه سلامت از آخرین وضعیت پرونده خود با خبر شوند.

انتهای پیام/69022/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول