اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک:

خودمراقبتی رفتاری داوطلبانه برای حفظ سلامت است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: خودمراقبتی رفتاری داوطلبانه، آموخته شده و مسئولیتی همگانی برای حفظ سلامت خود و خانواده و نزدیکان است.

خودمراقبتی رفتاری داوطلبانه برای حفظ سلامت است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، حسن طاهراحمدی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به تدوین 8 بسته حمایتی توسط دولت در حوزه سلامت اظهار داشت: دولت تدبیر و امید توجه ویژه‌ای به سلامت مردم دارد و ارتقای سطح سلامت و بهداشت در جامعه از اولویت‌های دولت به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه خودمراقبتی اعمالی است که مردم آن را برای نگهداری از سلامت ذهنی و جسمی به کار می‌برند تا نیازهای اجتماعی و روانی خود را برآورده سازند، اظهار کرد: خود مراقبتی در برگیرنده فعالیت‌های مشتمل بر ارتقای سلامت، پیشگیری از بیماری، درمان بیماری و مصدومیت‌ها و درمان توان بخشی بیماری‌های مزمن است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک توجه به وزن و نگاه داشتن آن در حد مناسب، آشنایی با تغذیه سالم و پیروی از رژیم غذایی صحیح، اهمیت فعالیت بدنی و نقش آن در سلامت افراد، آشنایی با علایم و نشانه‌های افسردگی و اضطراب، راه‌های تقویت حافظه و توجه به سلامت قلب و عروق را از راه‌های خودمراقبتی بیان کرد.

طاهراحمدی عنوان کرد: خودمراقبتی رفتاری داوطلبانه، آموخته شده و مسئولیتی همگانی برای حفظ سلامت خود و خانواده و نزدیکان است.

وی با بیان اینکه بزرگسالانی که قادر به خودمراقبتی نیستند، نیازمند دریافت مراقبت‌های بهداشتی از ارائه دهندگان خدمات اجتماعی یا بهداشتی خواهند بود، خاطرنشان کرد: نتیجه خودمراقبتی در بیماری‌های غیر واگیر 40 درصد کاهش مراجعه به پزشکان عمومی، 17 درصد کاهش مراجعه به پزشکان متخصص، 50 درصد کاهش مراجعات به مراکز اورژانس، 50 درصد کاهش در بستری بیمارستانی و 50 درصد کاهش در روزهای غیبت از کار خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به اینکه کاهش این مراجعات، کاهش هزینه‌های بهداشتی و ارتقای کیفیت زندگی مردم را در پی دارد، افزود: با خودمراقبتی و رعایت سبک زندگی سالم می‌توان سلامت را حفظ کرد و ارتقا داد.

طاهراحمدی تاکید کرد: در صورت بروز ناخوشی جزیی، بیماری مزمن و حتی بیماری حاد، خودمراقبتی موجب کاهش مراجعات غیر ضروری به پزشکان و کاهش هزینه‌های درمان و دارو و ارتقای کیفیت زندگی و کارآیی مردم می‌شود.

انتهای پیام/87003/ش30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول