اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم همدان در مجلس تأکید کرد

عزم جهادی مجلس برای توجه به سلامت مردم

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس از عزم مجلس شورای اسلامی برای توجه به سلامت مردم در سال جاری خبر داد و گفت: با تأکیدات مقام معظم رهبری به بخش سلامت، بحث‌هایی نیز در خصوص اهمیت به آن در مجلس طی چند روز اخیر مطرح بوده است.

عزم جهادی مجلس برای توجه به سلامت مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان امیر خجسته ظهر امروز در مراسم افتتاحیه هفته سلامت در مدرسه جاوید‌الاثر شهرستان همدان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهار کرد: فاطمه زهرا(س) الگوی بشریت در جهان بود که بعد از تولد ایشان مقام و جایگاه زن در اسلام شناخته شد.

وی با اشاره به گرایش ذاتی انسان به دنبال انتخاب الگو و مدل شایسته افزود: با تولد دخت نبی اکرم(ص) نگاه تحجرآمیز نسبت به زنان در صدر اسلام دور شد که البته زنان ایرانی با الگوپذیری از آن حضرت در دوره انقلاب و پس از آن توانستند گام‌های ارزشمندی بردارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، سپس ترویج فرهنگ سلامت را در مدارس از سوی اداره  آموزش و پرورش و علوم پزشکی کاری ارزشمند دانست و گفت: در اسلام نیز بیشترین توجه به بخش سلامت بوده و باید در راستای آن تلاش کرد.

وی با اشاره به اینکه در فقه دو نوع استحباب عبادی و بهداشتی و نیز کراهت عبادی و بهداشتی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ممکن است بسیاری از کارهای ما در ظاهر عبادی نباشد اما بهداشتی و انجام آن از واجبات خواهد بود.

خجسته توجه به خود مراقبتی را لازمه برنامه همه دانست و یادآور شد: در هفته سلامت همه باید برنامه‌ریزی ترویج سلامت را برای طول سال داشته باشند چرا که وظیفه شرعی نیز هست.

وی با تأکید بر لزوم اختصاص بودجه و هزینه در راستای  پیشگیری از بیماری‌ها  در کشور خاطرنشان کرد: با تأکیدات مقام معظم رهبری به بخش سلامت در سال، بحث‌هایی نیز در خصوص اهمیت به آن در مجلس طی چند روز اخیر مطرح بوده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس با اشاره به اختصاص یارانه سلامت در کشور، آن را از مهم‌ترین امور دانست و گفت: با اهمیت به بخش پیشگیری و بیمه درمانی مردم، باید 70 درصد از سوی دولت و 30 درصد آن از سوی متقاضی تأمین شود در حالی که تا امروز برعکس بوده است.

وی با اشاره به انصراف افراد بسیاری از گرفتن یارانه اظهار داشت: درصد خوبی از یارانه‌ها در راستای هزینه سلامت مصرف می‌شود.

خجسته فرهنگ‌سازی در خصوص اهمیت به  خود مراقبتی را لازم دانست و گفت: با تلاش همه افراد جامعه می‌توان به نتیجه خوبی در این زمینه دست یافت.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان نیز اظهار کرد: با نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد و فرهنگ با دو رویکرد عزم ملی و مدیریت جهادی، در راستای سلامت و خود مراقبتی نیز عزم ملی و مدیریت جهادی معنا می‌یابد.

محمود کتابی تقویت معنویت را در بحث سلامت روحی رکن اصلی دانست و افزود: ورزش کلید واژه توصیه مقام معظم رهبری به جوانان بوده که باید به آن توجه کرد.

وی در پایان سومین رکن سلامتی را سبک تغذیه و محتوای آن دانست و گفت: امیدواریم با اهمیت به خود مراقبتی هزینه‌های متحمل شده بر جوامع و درمان را به نحو احسن اداره کنیم.

انتهای پیام/89026/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول