اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امنیتی و سیاسی استاندار مرکزی:

شهروندان با خودمراقبتی سلامت خود را تضمین کنند

معاون امنیتی و سیاسی استاندار مرکزی گفت: همه شهروندان باید بدون نیاز به دیگران و با خودمراقبتی سلامت خود را با کمترین هزینه حفظ و تضمین کنند.

شهروندان با خودمراقبتی سلامت خود را تضمین کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، شکرالله حسن‌بیگی ظهر امروز در مراسم گرامیداشت هفته سلامت با اشاره به اینکه ثبت‌نام از متقاضیان برخورداری از بیمه سلامت همگانی امروز و همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی آغاز شده است، افزود: بیمه پایه سلامت به عنوان بسته حمایتی دولت در بخش بهداشت و درمان شامل افرادی می‌شود که زیر پوشش هیچ‌گونه بیمه درمانی قرار ندارند.

وی با بیان اینکه 8 میلیون نفر در کشور فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند، بیان کرد: شعار امسال سازمان بهداشت جهانی یک عمر سلامت با خودمراقبتی است که خودمراقبتی از اقدامات و فعالیت‌های آگاهانه، آموخته شده و هدف‌داری است که فرد به منظور حفظ حیات و ارتقای سلامت خود و خانواده‌ انجام می‌دهد.

معاون امنیتی و سیاسی استانداری مرکزی خودمراقبتی را امری مهم دانست و ابراز داشت: با اطلاع ‌رسانی و ایجاد پایگاه‌هایی که اطلاعات درست را به مردم عرضه می‌کنند، می‌توانیم در تصمیم‌گیری‌ها درست عمل کنیم.

حسن‌بیگی با اشاره به اهمیت موضوع خودمراقبتی تصریح کرد: باید افراد جامعه را به گونه‌ای توانمند کنیم که قادر باشند بدون نیاز به دیگران سلامت خود را ارتقا دهند.

وی ادامه داد: هفته سلامت هر چند به صورت نمادین برگزار می‌شود، ولی توجه به سلامت و بهداشت جامعه در تمام طول سال باید مدنظر باشد.

وی با تاکید بر اینکه در قانون اساسی پرداخت 70 درصد از هزینه‌های درمانی بر عهده دولت است، تصریح کرد: در حال حاضر این مهم نادیده گرفته شده که دولت تدبیر و امید در پی ابلاغ بسته‌های حمایتی ، دولت را موظف به پرداخت بخش عمده‌ای از هزینه‌های درمانی کرده است.

معاون امنیتی و سیاسی استاندار مرکزی گفت: با اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها درآمد حاصل از فروش حامل‌های انرژی در حوزه بهداشت و درمان هزینه خواهد شد.

حسن‌بیگی افزود: مردم نیروی انسانی و عامل اول رشد و توسعه کشور هستند به شرطی که سالم باشند، به این ترتیب سلامت دیگر تنها یک ثروت فردی نیست، بلکه ثروتی ملی برای رشد و توسعه پایدار کشور است.

وی تاکید کرد: امیدواریم با همکاری دستگاه‌ها و سازمان‌هایی که با حوزه سلامت مرتبط هستند، نقش تاثیرگذاری در تحقق اهداف سلامت جامعه و نیز تحقق شعار روز جهانی بهداشت ایفا کنیم.

توانمندسازی نوجوانان و جوانان برای خودمراقبتی، عموم مردم نیازمند خودمراقبتی، خانواده خاستگاه خودمراقبتی، رسانه‌ها مروجان خودمراقبتی، نهادها و پایگاه‌های مردمی کانون خودمراقبتی، تیم سلامت، مربیان خودمراقبتی و سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی و حامیان خودمراقبتی عناوین روزهای اول تا هفتم اردیبهشت ماه امسال به عنوان هفته سلامت هستند.

انتهای پیام/87004/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول