اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان خبر داد

556 هزار زنجانی زیر پوشش بیمه سلامت زنجان

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: بیش از 556 هزار نفر از مردم استان زنجان زیر پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

556 هزار زنجانی زیر پوشش بیمه سلامت زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مجید صادقی ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: در حال حاضر صندوق جدیدی به نام صندوق بیمه سلامت همگانی در نظام سازمان بیمه سلامت شکل گرفته که ثبت‌نام در این صندوق از شب گذشته آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه همه افراد ایرانی که فاقد هر گونه دفترچه بیمه هستند، می‏‌توانند برای ثبت‌نام اولیه در سایت بیمه سلامت اقدام کنند، تصریح کرد: هزینه ثبت‌نام بر اساس برآوردهای صورت گرفته بیش از 2 هزار تومان نیست.

مدیر کل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه با ثبت‌نام و اخذ اطلاعات افراد، این اطلاعات با اطلاعات موجود در سازمان بیمه سلامت تطبیق داده می‏‌شود و اگر شخصی دارای دفترچه باشد، به او پیامک ارسال می‏‌شود، ادامه داد: در صورتی که فردی دفترچه داشته اما باطل شده است، می‏‌تواند با مراجعه به اداره کل بیمه سلامت تقاضای دفترچه و پوشش بیمه‏‌ای بیمه پایه سلامت را داشته باشد.

صادقی یادآور شد: در صورت تایید ثبت‌نام، فرد مورد نظر می‏‌تواند با دریافت پرینت ثبت‌نام خود، این پرینت را هنگام بستری در بیمارستان با خود داشته و 90 درصد هزینه‏‌های بستری وی از اداره کل بیمه سلامت اخذ شود.

این مسئول با بیان اینکه دفترچه‏‌ای که اداره کل بیمه سلامت در قالب بیمه سلامت همگانی ارائه می‏‌کند از نظر پرداخت هزینه‏‌ها با سایر دفترچه‏‌های سازمان بیمه سلامت تفاوتی نخواهد داشت، افزود: اما با این دفترچه‏‌ها فرد به صورت مستقیم به متخصص مراجعه نمی‏‌کند و در صورت نیاز پزشک عمومی فرد را به متخصص معرفی می‏‌کند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه‏‌ها و اتفاقات جدیدی نیز در حال شکل‏‌گیری در حوزه سلامت است، بیان داشت: بر اساس برنامه‏‌های برنامه پنجم توسعه پرداخت از جیب مردم در زمینه‏‌های پزشکی و سلامت باید به 30 درصد برسد.

* پوشش بیش از 556 هزار زنجانی توسط بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان به پوشش بیش از 556 هزار نفر از جمعیت استان زنجان توسط اداره کل بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: این بیمه با 93 درصد از مراکزی که به مردم خدمات مورد نظر را ارائه می‏‌کنند، طرف قرارداد است.

*60 تا 120 هزار نفر از زنجانی‏‌ها فاقد پوشش بیمه‏ هستند

صادقی با بیان اینکه بر اساس احتمالات 60 تا 120 هزار نفر از مردم استان زنجان بدون دفترچه هستند، اضافه کرد: هدف ما ارائه فراخوان برای مراجعه این افراد به منظور پوشش بیمه‏‌ای است.

این مسئول تصریح کرد: ثبت‌نام برای بیمه پایه سلامت همگانی تا پایان اردیبهشت ماه سال‌جاری ادامه دارد اما این ثبت‌نام قطع نمی‏‌شود و به شکل دیگری نیز پس از این تاریخ ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/73006/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول