اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه لنده عنوان کرد

حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه اهل جهان

امام جمعه شهرستان لنده با اشاره به ویژگی‌ها و شخصیت اجتماعی و سیاسی و فرهنگی حضرت فاطمه (س) گفت: حضرت فاطمه (س) در همه زمینه‌ها و ابعاد انسانی الگویی مناسب برای همه زنان و مردان عالم هستی است.

حضرت فاطمه (س) الگویی برای همه اهل جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از لنده، حجت الاسلام مهدی کیانی‌اصل ظهر امروز در جلسه کمیته امور بانوان و خانواده شهرستان لنده، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه(س) به تبیین شخصیت و جایگاه آن حضرت پرداخت و گفت: حضرت فاطمه(س) الگوی بی بدیل جامعه بشریت در ابعاد مختلف سیاسی، اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی و ... بوده که باید سیره و منش آن در جامعه جهانی نشر و گسترش یابد.

وی افزود: تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) در میان زنان و دختران جامعه جهانی می‌تواند باعث گرایش آنان به دین مبین اسلام و دلبستگی به اهل بیت(ع) گردد.

امام جمعه شهرستان لنده به تأسی و الگو برداری زنان و دختران ایرانی از شخصیت حضرت فاطمه(س) اشاره کرد و گفت: حضرت فاطمه(س) می‌تواند به عنوان الگویی برای همه اهل جهان، زن و مرد، معرفی شود چراکه شخصیت آن حضرت نمونه‌ کاملی از یک انسان کامل است.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل تصریح کرد: در بررسی شخصیت حضرت زهرا(س) می بینیم که در امور روزمره زندگی چنان دقیق بوده اند که امیرالمؤمنین (ع) در خصوص ایشان می‌فرمایند به خدا سوگند در طول زندگی برخورد بدی از ایشان ندیدم که موجب رنجش و آزار و اذیت من شود.

وی افزود: در امور اجتماعی همسایه را بر خود مقدم می‌شمرد و در زمینه سیاسی جایی که سخن از ولایت به میان آمده برای دفاع از حریم ولایت خطابه نیز قرائت می‌کند و وقتی فرد نابینایی به خانه آنها می‌آید خود را از او می‌پوشاند تا ارزش و جایگاه حجاب برای ما مشخص شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان لنده خاطرنشان ساخت: تربیت فرزند یکی از خصوصیت‌های بارز یک زن و مادر خوب است و می بینیم که حضرت فاطمه(س) فرزندانی تربیت کرده‌اند که چراغ هدایت بشریت و بصیرت بخش جامعه جهانی هستند.

حجت‌الاسلام کیانی‌اصل در ادامه به نگاه غربیان نسبت به زنان اشاره کرد و گفت: غربیان زنان را تنها به چشم یک ابزار برای کنترل شهوت نگاه می‌کنند ولی اسلام به زنان شخصیت و عزت بخشید و آنان را به جایگاهی رفیع ارزانی بخشیده است.حضور فعال زنان در عرصه های مختلف می‌تواند موجبات پیشرفت و ترقی جامعه ما را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/82013/خ20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول