اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ماکو:

حضرت فاطمه(س) حلقه اتصال نبوت و ولایت است

امام جمعه ماکو در مراسم گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) گفت: حضرت فاطمه (س) اسوه زنان عالم بوده و حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

حضرت فاطمه(س) حلقه اتصال نبوت و ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو حجت‌الاسلام ایوب رنجبری صبح امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) در ماکو برگزار شد با بیان اینکه حضرت فاطمه (س) بزرگ بانوی اسلام، الگوی کامل و ابدی زن نمونه است، اظهار داشت: حضرت فاطمه (س) اسوه زنان عالم بوده و حلقه اتصال نبوت و ولایت است.

وی به خصوصیات زن نمونه از دیدگاه اسلام اشاره کرد و افزود: اطاعت از حضرت حق، عفت و پاکدامنی در وجود حضرت فاطمه (س) متبلور بود و صداقت، استقامت، تواضع، پاکدامنی، ایثار و فداکاری ایشان نیازی به توصیف نداشته و حقیقتی است که دوست و دشمن به آن اعتقاد دارد.

امام جمعه ماکو ادامه داد: شخصیت حضرت فاطمه (س) سرشار از درس‌های آموزنده است که دستگاه‌های فرهنگی کشور این مفاهیم را نه تنها در ایران اسلامی بلکه در سراسر جهان باید بیش از پیش ترویج کنند.

وی یادآور شد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) میتواند یک درس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت که نمونه کامل عفاف، حجاب، عصمت و پاکدامنی بود میتوانند راه سعادت و رسیدن به کمال را در پیش گیرند.

رنجبری بیان کرد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام ابعاد زندگی خویش به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند و از اهداف وی که بزرگ‌ترین آن ولایت‌مداری است پاسداری کنند.

امام جمعه ماکو گفت: انتخاب روز میلاد فاطمه زهرا (س) به عنوان روز زن، نشان از جایگاه رفیع زن و مادر در اسلام و در تمام جوامع بشری دارد.

وی ادامه داد: اسلام، زن را همانند مردان دارای جایگاه و کرامت والای انسانی و یکسان می‌داند و معتقد است که زنان جامعه با رعایت و حفظ عفت و حجاب خود می‌توانند در تمام عرصه‌های اجتماعی و سیاسی حضور داشته باشند.

امام جمعه ماکو اضافه کرد: اسلام نگاهش به زن همچون مکاتب غربی ابزاری نیست بلکه برای زن جایگاه ویژه‌ای قائل است این جایگاه با توجه به نقش حساس زن در نهاد خانواده به عنوان بنیان جامعه تعریف شده است.

وی تصریح کرد: خانواده در اسلام از اصالت و قداست خاصی برخوردار است و وظیفه امروز زنان جامعه ما این است که بتوانند فرزندانی را تربیت کنند که پرچمدار ولایت و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند.

انتهای پیام/61003/صا20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول