اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ تاکید کرد

الگوپذیری بانوان از سیره تربیتی حضرت فاطمه در زندگی

امام جمعه شاهین‌دژ گفت: تمام بانوان از سیره تربیتی حضرت فاطمه (س) در تربیت فرزند الگو بگیرند.

الگوپذیری بانوان از سیره تربیتی حضرت فاطمه در زندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهین‌دژ، حجت‌الاسلام نقی باقری ظهر امروز در مراسمی که به مناسبت روز زن در شاهین‌دژ برگزار شد، اظهار داشت: عظمت مقام معنوی حضرت زهرا (س) را کسی نمی‌تواند درک کند چون شناخت این مقام در حد توان انسان‌های عادی نیست.

وی با برشمردن ویژگی‌های مقام حضرت زهرا (س) و با اشاره به سوره قدر، افزود: مقام حضرت فاطمه (س) حقیقت لیلة‌القدر است و در قیامت شفاعت تک‌تک شیعیان را خواهد کرد.

امام جمعه شاهین‌دژ با بیان اینکه زندگی حضرت زهرا (س) سرمشق زندگی زنان اسلام است، تصریح کرد: ساده‌زیستی و زندگی دور از تجمل از خصیصه‌های بارز زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) است.

باقری خاطرنشان کرد: خواهران و مادران باید نوع نگرش و رفتار خود را با نگرش و رفتار حضرت زهرا (س) تطبیق دهند تا شاهد جامعه‌ای سالم باشیم.

وی اضافه کرد: امروز افتخارات زنان در عرصه‌های مختلف ما بر سینه نظام اسلامی ایران می‌درخشد و به لطف خدا ما در عرصه‌های مختلف فکری، فرهنگی، معنوی و فناوری پیشرفت‌های خوبی داشته‌ایم.

امام جمعه شاهین‌دژ عنوان کرد: برای زنان جای بسی افتخار است که روز ولادت حضرت زهرا (س) را که آینه تمام‌نمای صفات جمال و جلال خداوند است، را روز زن نامگذاری کرده‌اند.

باقری اذعان داشت: افتخارآور بوده که خواهران و زنان مسلمان در تمام عرصه‌های زندگی به فاطمه زهرا (س) اقتدا کرده و خضرت فاطمه (س) را الگوی خود در زندگی قرار دهند.

وی ابراز داشت: این افتخار زنان و بانوان کشورمان بوده که این روز مزین به نام بانوی زنان عالم است و یک مسئولیت‌پذیری هم برعهده آن‌ها گذاشته شده تا به زهرای مرضیه (س) در خانه‌داری، شوهرداری، تربیت فرزند، عبادت، ولایت‌پذیری و ولایت‌مداری و ... اقتدا کنند.

امام جمعه شاهین‌دژ یادآور شد: در دامن پاک و مبارک زهرای مرضیه (س) فرزندانی همچون حسن و حسین (ع) و زینب (س) تربیت شدند و امروز زنان و مادران ما باید با الگوپذیری از آن حضرت در با عزت‌ترین و شریف‌ترین شغل و مسئولیت که تربیت صحیح فرزند است، تلاش کنند تا فرزندانی ولایت‌پذیر تربیت کنند.

باقری افزود: بانوان باید از سیره تربیتی حضرت فاطمه (س) الگو پذیرفته و در تمام زمینه‌های زندگی خصوصا تربیت صحیح فرزندان و شیوه زندگی خود به کار گیرند.

انتهای پیام/61004/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول