اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت

ایجاد اشتغال برای 716 مددجو توسط بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی

مدیرکل زندان‌های خراسان‌جنوبی از ایجاد اشتغال برای 716 مددجو توسط بنیاد تعاون زندانیان استان در سال گذشته خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 716 مددجو توسط بنیاد تعاون زندانیان خراسان‌جنوبی

محمدعلی اربابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: سیاست‌ها و تدابیر سازمان زندان‌ها بر محور حرفه‌آموزی و ایجاد اشتغال برای مددجویان پایه‌ریزی شده تا با استفاده از این روش، جمعیت کیفری کاهش یابد.

وی با اشاره به بنیاد تعاون زندانیان استان، تصریح کرد: این بنیاد متناسب با امکانات محدودی که در اختیار دارد، تلاش کرده برای زندانیان در دوران اقامت آن‌ها، آموزش حرفه‌های مورد نیاز جامعه را فراهم آورد، تا این افراد بتوانند پس از آزادی با بهره‌گیری از حرفه‌های مورد علاقه خود، مشغول به کار شوند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی آموزش و اشتغال مددجویان برای ایجاد اشتغال پایدار و فراهم کردن درآمد پایدار برای مددجویان، کمک به آزادی آنان، کمک به معیشت خانواده مددجویان با تأکید بر مردم سالاری دینی، عدالت اجتماعی و حقوق انسان‌ها و قرار دادن کارآفرینی در فعالیت‌ها و تولید ثروت برای بنیاد تعاون، مددجویان و خانواده آن‌ها را از چشم‌اندازهای این بنیاد عنوان کرد.

اربابی با اشاره به فعالیت‌های بنیاد تعاون زندانیان خراسان جنوبی، اذعان داشت: این بنیاد در سال گذشته برای 716 نفر از زندانیان استان اشتغال ایجاد کرده است.

وی از خرید و نصب دستگاه قالیبافی در بند نسوان طی این مدت خبر داد و گفت: با نصب این دستگاه برای 50 نفر از زندانیان شغل ایجاد شده است.

پرداخت 5 میلیارد ریال حقوق به زندانیان

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی با بیان این‌که در سال 92 مجوز احداث مزرعه پرورش شتر مرغ در زندان مرکزی بیرجند گرفته شده است، افزود: در این سال مرغداری گوشتی زندان بیرجند خودگردان شد و تاکنون نیز دو دوره از آن بهره‌برداری شده است.

اربابی با اشاره به پرورش ماهی توسط بنیاد تعاون استان در فردوس، اضافه کرد: درسال گذشته 27 هزار قطعه ماهی در این مرکز پرورش داده شده است.

وی خودگردان کردن فروشگاه زندان قاین، ایجاد کارگاه حوله‌بافی در زندان قاین، ساخت فروشگاه زندان نهبندان، احداث و راه‌اندازی مرغداری بومی بیرجند و قاین و خرید دستگاه پتوشویی برای زندان بیرجند را از دیگر اقدامات بنیاد تعاون در سال 92  برشمرد.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی از پرداخت 5 میلیارد و350 میلیون ریال حقوق مددجویان خبر داد و افزود: تمامی معوقات مددجویان کارگاه‌های صنایع‌دستی زندانی‌های استان پرداخت شده است.

پرداخت 450 میلیون ریال عیدی به خانواده زندانیان استان

اربابی خاطر نشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن سال جدید مبلغ 450 میلیون ریال به عنوان عیدی به خانواده زندانیان استان پرداخت شده است.

انتهای پیام/69022/ق30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول