اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان عنوان کرد

سرانه 148 هزار ریالی درمان هر روستایی در حوزه بیمه سلامت ایرانیان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر گفت: برای درمان هر روستایی در حوزه بیمه سلامت ایرانیان در سال جاری 100 هزار ریال پول گذاشته شده و به 148 هزار ریال رسیده است.

سرانه 148 هزار ریالی درمان هر روستایی در حوزه بیمه سلامت ایرانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حمید کلانتری ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های زیر مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان کرمان اظهار داشت: شرایط کشور شرایط خاصی از نظر وضعیت اقتصادی، رشد اقتصادی، تورم و اشتغال است.

کلانتری عنوان کرد: ما اگر بخواهیم نرخ رشد اقتصادی را برگردانیم و شرایط مثبت را کم کم به نرخ رشد برنامه پنجم که تعیین شده برسیم یک تلاش چند برابر را می‌طلبد و مهم‌تر از تلاش یک تدبیر اصولی، عقلانی قوی و یک برنامه جامعی را نیاز دارد که کارهای درست انجام دهیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور تصریح کرد: مردم از حاکمان و مدیران خود توقع دارند، ما که به عنوان نماینده‌های دولت مشغول به خدمت مردم هستیم درآمد ما به صورت مستقیم و غیر مستقیم از جیب مردم از طریق مالیات و یا نفت تامین می‌شود و ما باید به آنها خدماتی ارائه کنیم که بیش از آنچه که مردم داده‌اند ارزش داشته باشد و بهره‌وری ما بالا باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در سال جهاد اقتصادی مدیریت جهادی الزاماتی دارد، گفت: همکاری و تعامل، ایثار، فداکاری، احساس مسئولیت، پاسخگویی در برابر مسئولیت، سلامت کار و سلامت نفس از الزامات مدیریت جهادی است.

کلانتری افزود: در زمان جنگ بر اساس شایسته‌سالاری به افراد سمت واگذار می‌شد و در آن زمان هم روحیه تعامل و همکاری بود و همه به هم کمک می‌کردند تا کارها انجام شود و باید روحیه را به یک روحیه جهادی تبدیل کنیم.

وی با اشاره به اینکه ما باید برای هر کاری اهلش را در نظر بگیریم، تصریح کرد: یکی از غفلت‌های ما این است مدیریت ما بر اساس شایسته‌سالاری و تخصص نبوده و در کارها افراد متخصص ویژه خود را به کار نگرفته‌ایم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور گفت: در ارتباط با بیمه اجتماعی روستاییان ما یک نهادی هستیم که در خدمت ضعیف‌ترین و شریف‌ترین قشر قرار داریم همان قشر مولد جامعه که امنیت غذایی را تولید می‌کند و حمایت از این قشر یعنی حمایت از تولید و امنیت غذایی و همه باید  در این راستا کمک کنند.

کلانتری بیان کرد: دولت در زمینه بیمه روستائیان حمایت‌های ویژه‌ای دارد به نحوی که برای درمان هر روستایی در حوزه بیمه سلامت ایرانیان سال جاری 100 هزار ریال پول گذاشته و این در حالی است که در سال گذشته 48 هزار ریال بوده که امسال به 148 هزار ریال رسیده است.

وی ابراز داشت: در بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر پنج درصد حق بیمه را خودشان و 10 درصد را دولت پرداخت می‌کند و بازنشستگی پس از پرداخت 15 سال حق بیمه و رسیدن به سن 65 سال، بازنشسته بعد از یک سال پرداخت حق بیمه و دریافت مستمری در صورت اینکه دچار حادثه شود به آنها پرداخت می‌شود.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان، کشاورزان و عشایر کشور گفت: در سه سال گذشته به طور متوسط سالانه 100 هزار نفر توسط صندوق اجتماعی، کشاورزان، روستائیان و عشایر بیمه شده‌اند که باید یک عزم ملی را به کار گیریم تا به جامعه مورد هدف خود برسیم.

وی بیان داشت: در حال حاضر در استان کرمان، 63 هزار نفر بیمه شده داریم و باید به 260 هزار نفر برسد و بر همین اساس باید تلاش کنیم تا هر سال 50 هزار نفر را بیمه کنیم تا طی چهار سال به هدف مورد نیاز در این استان دست یابیم و این نیاز به همکاری بین بخشی است.

کلانتری خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه مستمری‌بگیران اصلی ما هنوز دریافت حقوق آنها آغاز نشده، لذا باید تدبیری اندیشیده شود تا نسبت درآمدزایی بیشتر از پرداخت‌ها باشد که در این زمینه سعی کردیم تا سازمان را چابک کنیم و تنها در سطح کشور 200 نفر نیرو داریم و مابقی از کارگزاری‌ها کمک می‌گیریم.

انتهای پیام/80018/ق40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول