اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به دلیل نبود سوخت و دستگاه‌های مکانیزه

کشاورزان قلعه‌گنجی دستمزد یک فصل برداشت گندم را تلخ درو می‌کنند

با آغاز برداشت گندم از سطح 14 هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی در شهرستان قلعه‌گنج، کشاورزان به دلیل نبود سوخت برای ادوات، دستمزد یک فصل برداشت را تلخ درو می‌کنند.

کشاورزان قلعه‌گنجی دستمزد یک فصل برداشت گندم را تلخ درو می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قلعه‌گنج، با آغاز برداشت گندم از سطح 14 هزار و 400 هکتار اراضی کشاورزی در این شهرستان، کشاورزان قلعه‌گنجی دستمزد یک فصل برداشت را تلخ درو می‌کنند.

کمبود سوخت در فصل کاشت و داشت و حالا در اوج زحمت‌کشی فصل برداشت و نبود سوخت برای ادوات برداشت مانند کمباین‌ها نگرانی از ریزش محصول را افزایش داده است.

محمد یزدان‌خواه مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج به خبرنگار فارس گفت: کشاورزان امسال با افزایش سطح کشت از  10 هزار به 14 هزار هکتار با کمبود شدید سوخت مواجه شدند که تاثیر بسزایی در میزان برداشت در هکتار داشته است.

نبود دستگاه مکانیزه و کاهش 8 درصدی برداشت

وی بیان داشت: به طور متوسط در هر هکتار بین شش تا هفت تن برداشت محصول داریم که نبود دستگاه‌های مکانیزه برداشت و قدیمی بودن ادوات موجود افت برداشت را تا هشت درصد افزایش می‌دهد.

یزدان‌خواه افزود: کمبود ماشین‌آلات حمل و نقل گندم به سیلوها و از همه مهم‌تر نبود سیلوی ذخیره‌سازی در شهرستان قلعه‌گنج و افزایش کرایه‌ها موجب نارضایتی گندم‌کاران زحمتکش این شهرستان شده است.

مدیر جهاد کشاورزی قلعه‌گنج بیان کرد: قیمت خرید تضمینی گندم امسال یک‌هزار و 50 تومان تعیین شده است که کشاورزان فقط به سیلوها و مراکز خرید معتبر مراجعه کنند و دست دلالان را کوتاه نگه دارند.

راه‌اندازی مرکز خرید گندم کشاورزان در قلعه‌گنج

فرماندار قلعه‌گنج نیز گفت: با ترویج کشت گندم و مدیریت آب در فصل کاشت امیدواریم امسال محصول خوبی را روانه سیلوها کنیم و کشاورزان حاصل دسترنج خود را به خوبی دریافت کنند.

ایوب فلاحی بیان داشت: با تعامل اداره کل غله استان کرمان و سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان و همکاری بخش خصوصی یک مرکز خرید در بخش مرکزی قلعه‌گنج دایر می‌شود تا با کم کردن مشکلات کشاورزان در حمل و نقل دست دلالان را نیز کوتاه کنیم.

انتهای پیام/80004/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول