اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حفظ نباتات جهادکشاورزی استان سمنان خبر داد

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی سمنان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان از مبارزه با علف‌های هرز در 12 هزار و 381 هکتار از مزارع گندم و جوی این استان خبر داد.

مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جوی سمنان

حمید نادریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در استان سمنان اظهار داشت: کار مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جوی استان سمنان از نیمه بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است.

وی تصریح کرد: این طرح با مشارکت کشاورزان و نظارت بیش از 50 شبکه مراقبت آغاز شده است و در شهرستان‌های گرمسار، آرادان، سمنان و سرخه مبارزه در حال انجام بوده و در بقیه شهرستان‌ها مبارزه با علف‌های هرز هنوز آغاز نشده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان افزود: تاکنون در 6 هزار و 723 هکتار از مزارع گندم و جوی شهرستان گرمسار، 5 هزار و 80 هکتار در آرادان، 434 هکتار در سمنان و در سرخه در سطح 144 هکتار مبارزه شده است.

نادریان بیان کرد: از مجموع عملیات انجام شده، 7 هزار و 525 هکتار در مزارع گندم و 4 هزار و 856 هکتار از مزارع جو بوده که با علف‌های هرز کشیده‌برگ، پهن‌برگ و یا به صورت توأم مبارزه شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان سمنان یادآوری کرد: برآورد می‌شود کار مبارزه با علف‌های هرز مزارع گندم و جو تا اواخر اردیبهشت ماه امسال به اتمام برسد و حدود 20 هزار هکتار از مزارع زیرپوشش مبارزه قرار گیرد.

انتهای پیام/2249/ر20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول