اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر:

تخریب مراتع عامل اصلی ورود سن گندم به مزارع است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: تخریب منابع طبیعی و شخم مراتع عامل اصلی جمعیت آفت سن گندم به سمت مزارع است.

تخریب مراتع عامل اصلی ورود سن گندم به مزارع است

علی محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با اشاره به آفت سن گندم اظهار داشت: آفت سن از جمله آفات جدی و خطرناک محصول گندم به شمار می‌رود که در صورت عدم مبارزه به موقع با این آفت خسارت قابل توجهی به مزارع گندم وارد خواهد شد.

وی با اشاره به سرمای روزهای آغازین سال جاری خاطرنشان کرد: سرمای اخیر در کاهش جمعیت آفت سن گندم در شهرستان ابهر موثر بوده و موجب از بین رفتن مقدار قابل توجهی از این آفت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر بیان کرد: در حال حاضر مبارزه با آفت سن گندم در شهرستان ابهر آغاز نشده و به محض آغاز مبارزه علیه این آفت به کشاورزان درباره نحوه مبارزه اطلاع رسانی خواهد شد.

این مسئول نقش ترویج و اطلاع رسانی را در راستای مبارزه با آفت سن گندم موثر دانست و تصریح کرد: همه ساله در شهرستان ابهر اقدامات مناسبی در راستای ترویج و آگاهی بخشی به کشاورزان در زمینه نحوه مقابله با این آفت صورت می‌ِگیرد.

محمدی عنوان کرد: به منظور مبارزه و مقابله با آفت سن گندم در شهرستان ابهر راهکارهای مبارزه با این آفت در ستاد بحران این شهرستان بررسی می‌شود.

وی ابراز داشت: همچنین در شهرستان ابهر امکانات سایر دستگاه‌ها نیز در راستای مبارزه با این آفت و کاهش خسارت ناشی از آن به کار گرفته می‌ِشود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر گفت: از کشاورزان ابهری تقاضا می‌شود به منظور مبارزه به موقع علیه آفت سن گندم تجهیزات و سم‌پاش‌های خود را آماده کرده و توصیه‌های کارشناسان را جدی بگیرند تا به محض اعلام آغاز مبارزه با این آفت، اقدامات لازم را انجام دهند.

این مسئول با بیان اینکه سال گذشته هیچ گونه خسارت ناشی از آفت سن گندم در مزارع شهرستان ابهر مشاهده نشد، افزود: گندم تولیدی شهرستان ابهر در سال 92، جزو سالم‌ترین گندم‌هایی به شمار می‌رفت که فاقد هرگونه آفت زدگی بوده، به طوری که مراکز خرید گندم با اطمینان از سالم بودن آن اقدام به خرید می‌کردند.

محمدی میزان تولید گندم شهرستان ابهر در سال گذشته را یادآور شد و تصریح کرد: گندم‌کاران ابهری سال گذشته موفق به تولید 61 هزار تن گندم شدند.

وی به عوامل شیوع آفت سن گندم در مزارع اشاره کرد و اذعان داشت: عامل اصلی حرکت این آفت از مراتع به سمت مزارع، تخریب منابع طبیعی و شخم مراتع است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ابهر با بیان اینکه تخریب مراتع جمعیت آفت سن را وادار به حرکت به سمت مزارع می‌کند، تاکید کرد: شهروندان برای جلوگیری از خسارت وارده به مزارع گندم از تخریب و شخم مراتع خودداری کنند.

انتهای پیام/73010/ن۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول