اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گوهرگانی تاکید کرد

قصور در خرید گندم کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌پذیرم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی باید همه هماهنگی‌ها و تدابیر لازم را برای خرید تضمینی گندم کشاورزان انجام دهد، گفت: قصوری در امر خرید گندم کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد نمی‌پذیرم.

قصور در خرید گندم کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد را نمی‌پذیرم

جعفر گوهرگانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با تاکید بر اجرای صحیح طرح خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی اظهار کرد: سازمان تعاون روستایی با مباشرت شرکت غله، مسئولیت خرید تضمینی محصول استراتژیک گندم را در این استان به عهده گرفتند که امید است با تدبیر و برنامه‌ریزی درست بتوانند این مهم را به سرانجام برسانند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه مراکز خرید گندم در این استان باید فعال باشند نه اینکه فقط روی کاغذ به دنبال آمارهای دهن‌پرکن باشیم.

وی تاکید کرد: قبل از خطر آتش‌سوزی مزارع گندم در مناطق گرمسیری لازم است عملیات برداشت و خرید تضمینی انجام شود که در این راستا حدود یک ماه فرصت داریم.

گوهرگانی با بیان اینکه باید آمادگی برای مواجهه با هر شرایطی از جمله بارندگی وجود داشته باشد، اضافه کرد: سازمان تعاون روستایی باید مشکلات احتمالی را برطرف کند و در این راه سازمان جهاد کشاورزی نیز هر کمکی را انجام خواهد داد.

* حداقل انتظار ما از خرید تضمینی گندم، 50 هزار تن است

وی تصریح کرد: امسال دولت، قیمت هزار و 50 تومان و هزار و 80 تومان را برای هر کیلو گندم معمولی و دوروم(ماکارونی) مشخص کرده که قیمت بسیار خوبی است و پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال کشاورزان بیشتر از سال‌های قبل باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با تعیین کف میزان خرید تضمینی گندم، ابراز داشت: هیچ قصوری را در امر خرید گندم کشاورزان نمی‌پذیرم؛ ضمن اینکه خرید کمتر از میزان 50 هزار تن نیز قابل قبول نیست و حداقل انتظار این است که میزان 50 هزار تن گندم از کشاورزان این استان خریداری شود.

وی گفت: در دهه گذشته در چند نوبت این میزان گندم خریداری شده و امید است امسال نیز چنین میزانی گندم از کشاورزان و تولیدکنندگان خریداری شود.

گوهرگانی با تاکید بر رعایت حقوق کشاورزان و دولت در امر خرید تضمینی گندم، خاطرنشان کرد: خرید تضمینی محصولات کشاورزی هم موجب برنامه‌ریزی صحیح برای تامین نیازهای مردم و تنظیم بازار است و هم حمایتی است از کشاورزانی که یکسال برای تولید یک محصول زحمت می‌کشند.

وی همچنین بر لزوم پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان و همکاری بانک سپه در این زمینه تاکید کرد.

انتهای پیام/82005/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول