اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اثر بارندگی‌های نوروزی روی داد

مزارع اهواز در مرز ورشکستگی/ خرید گندم مرطوب

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز با اشاره به بارندگی‌های نوروزی و تاثیر منفی آن بر مزارع کشاورزی از احتمال بروز خسارت 100 درصدی خبر داد.

مزارع اهواز در مرز ورشکستگی/ خرید گندم مرطوب

سید محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: بارندگی‌های اخیر باعث شده تا محصول گندم مزارع کشاورزی دچار خوابیدگی شوند و در معرض نابودی کامل قرار گیرند.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از مزارع گندم که دچار خوابیدگی هستند، مرطوب بوده و بخشی از مزارع هم که سرپا هستند احتمال ریزش دانه وجود دارد.

رئیس نظام صنفی کشاورزی اهواز از تعاون روستایی خواست تا با اقدامات خود جلوی ضرر و زیان احتمالی را بگیرد و هنگام خرید محصول، در خصوص میزان رطوبت دانه گندم، سختگیری نکند و محصول گندم را با رطوبت معقول از کشاورزان خریداری کند.

وی اضافه کرد: در روزهای پایانی سال گذشته نیز شاهد خسارت حدود 50 درصدی به مزارع کشاورزی بودیم و در صورتیکه تعاون روستایی با کشاورزان همکاری نکند احتمال ضرر و زیان 100 درصدی به کشاورزان دور از انتظار نیست.

هاشمی در پایان گفت: هم اکنون بسیاری از مزارع گندم اهواز، حمیدیه و کارون اگر چه ظاهر خوبی دارند ولی به دلیل خسارت‌های ایجاد شده عملا دانه‌ها چروکیده و وزن دانه‌ها پایین است و در بسیاری موارد تنها پوسته دانه به جا مانده است.

انتهای پیام/72001/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول