اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

فضای آرام ثبت‌نام متقاضیان هدفمندی یارانه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش فارس پس از گذشت 6 روز از ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی مردم این استان در جوی آرام و بدون مشکل به ثبت نام ادامه می‌دهند.

فضای آرام ثبت‌نام متقاضیان هدفمندی یارانه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با وجود برخی از مشکلاتی که در روزهای ابتدایی آغاز ثبت نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی از در سایت رفاهی با مشکلاتی وجود داشت اما همچنان ثبت نام در این استان با قوت ادامه دارد.

این در حالی است که جهت عملیاتی نمودن اهداف تعیین شده و پیش رو برای باز توزیع عادلانه و بهینه منابع حاصله از اصلاح قیمت کالاها و خدمات مشمول قانون هدفمند کردن یارانه ها و کمک به بهبود وضعیت اقتصادی افراد نیازمند جامعه به منظور ایجاد همبستگی ملی و در راستای برنامه های همراهی مردم با دولت و نهایتا تاثیر اجرای مرحله دوم هدفمند کردن یارانه ها بر اقتصاد و معیشت مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر و گروه ها هدف و استفاده نیازمندان واقعی از یارانه های پرداختی برخی از مردم که تمکن مالی دارند انصراف می‌دهند.

برای بررسی وضعیت کم و کیف ثبت نام مردم این استان در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با برخی مسئولان گفت‌و‌گوی مختصری صورت گرفته که به شرح ذیل است:

عملکرد رسانه‌ها در اطلاع رسانی نحوه ثبت نام یارانه‌ها مطلوب است

قاسم سلیمانی دشتکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار کرد: در گام دوم هدفمندی یارانه‌ها کمک به بیماران خاص، توسعه بیمه‌های درمانی، ارتقای زیرساخت‌های بخش سلامت و کاهش هزینه‌های درمان از سوی بیماران پیش‌‌بینی شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری از تخصیص اعتبارات مناسبی برای کاهش هزینه‌های درمانی و بهبود وضعیت بهداشتی مردم در بودجه سال جاری خبر داد و گفت: دولت برنامه‌هایی مانند کاهش وابستگی بودجه های سالانه به نفت، و توانمندی بخش تولید را در دستور کاری خود قرار داده که با کمک مردم در انصراف از دریافت یارانه زودتر تحقق خواهد یافت.

سلیمانی دشتکی اصلاح اقتصاد کشور را هدف دیگر اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در مرحله دوم دانست و یادآور شد: افزایش حمایت دولت از تولید یکی از اهداف دولت و مسئولان است که با افزایش بودجه در بخش تولید رونق اقتصادی به چرخ دنده‌های تولیدی استان بیش از پیش باز خواهد گشت.

استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: رسانه‌ها در خصوص اطلاع رسانی دقیق و کمک به حل مشکلات مردم در زمینه نحوه ثبت نام عملکرد مطلوبی داشتند و امیدوارم تا پایان ثبت نام به قوت خویش باقی بماند.

 

این مسئول از جذب 738 میلیارد و 750 میلیون ریال اعتبار از محل اعتبارات ماده 10 و 12 قانون دولت و مدیریت بحران برای استان خبر داد و اذعان داشت: این اعتبارات در زمینه بازسازی جاده‌های شهری و روستایی، بهسازی شبکه‌های آب و برق و خسارات ناشی از سیل، زلزله و آتش سوزفبهداشت و برخی دیگر از حوزه‌ها هزینه می‌شود.

وی ادامه داد: پس از سپری شدن حدود یک هفته از ثبت نام در مرحله دوم یارانه‌ها از متقاضیان دریافت یارانه نقدی مشکلی چندانی از مراکز ثبت نام گزارش نشده و از مردم توانمند استان می‌خواهم در صورت امکان از دریافت یارانه انصراف دهند.

کاهش تورم و ثبات بازار هدف اجرای مرحله دوم یارانه‌‌هاست

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی با اشاره با اینکه مردم باید در اجرای مرحله دوم یارانه‌ها به کمک دولت بشتابند اظهار کرد: با سوق یافتن درآمدها به سمت حوزه سلامت در کشور و بهبود وضعیت بیمه و سلامت مردم حرکت کشور به سمت دستیابی به اهداف تسریع بیشتری خواهد یافت.

سعید زمانیان با بیان اینکه انصراف از دریافت یارانه نقش مهمی در بهبود معیشت افراد کم درآمد خواهد داشت گفت: کسانی که به پول یارانه احتیاجی ندارند با انصراف خود می‎توانند یاری رسان دولت در دستیابی به اهداف خود به ویژه در امور اقتصادی کشور باشند.

وی افزود:د با انصراف افراد متمکن از دریافت یارانه نقدی می‎توان درآمد حاصل از آن را صرف امور تولیدی و بهداشت و درمان کرد و تحقق حماسه اقتصادی به دنبال دارد.

زمانیان کاهش تورم و ثبات بازار را از اهداف مهم مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه‌ا دانست و اذعان داشت: با وجود جهت گیری‌های موجود اگر تلاش همه آحاد جامعه شکل گیرد می‌توان اقتصاد کشور را از وضعیت نامطلوب قبل به سمت رشد و شکوفایی هدایت کرد.

انتهی پیام/68006/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول