اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

امکان اعلام آمار استانی ثبت‌نام‌کنندگان هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد

استاندار زنجان گفت: سیستم طراحی شده برای هدفمندی یارانه‌ها امکان اعلام آمار استانی ثبت‌نام‌کننده‌ها را در مرحله کنونی به مسئولان نمی‌دهد.

امکان اعلام آمار استانی ثبت‌نام‌کنندگان هدفمندی یارانه‌ها وجود ندارد

جمشید انصاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان با بیان اینکه سیستم طراحی شده برای هدفمندی یارانه‌ها طوری است که اطلاعات به صورت مستقیم در تهران قابلیت جمع‌آوری و ارزیابی دارد، اظهار داشت: تفکیک استانی آمار و اطلاعات ثبت‌نام‌کننده‌ها در حال حاضر برای استان وجود ندارد.

وی به برنامه‌ریزی انجام شده برای اعلام آمار نهایی ثبت‌نام‌کننده‌های مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها اشاره و اضافه کرد: این آمار بعد از اتمام ثبت‌نام‌ها اعلام می‌شود.

استاندار زنجان از وجود اطلاعات خانوارهای استان خبر داد و تصریح کرد: همه اطلاعات از جمله آمار خانوارهایی که کد‌های مختلف هم دارند وجود دارد ولی به دلیل نوع سستم طراحی شده نمی‌توان آمار ثبت‌نام‌کنندگان را در مرحله کنونی با اطلاعات موجود مقایسه کرد.

این مسئول با بیان اینکه درخواستی برای ارائه اطلاعات به مراکز استان‌ها به تهران ارائه شده است، گفت: تا این موقع اطلاعاتی از آمار ثبت‌نام‌کنندگان به صورت استانی ارائه نشده است.

تعداد ثبت‌نام‌کنندگان غیرقابل پیش‌بینی است

انصاری در پاسخ به سئوالی در مورد ارزیابی از هزینه و فایده ثبت‌نام‌ها در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها گفت: هزینه ملی خاصی به غیر از طراحی سایت برای هدفمندی یارانه‌ها نشده است و در بخش مردمی هم به غیر از هزینه‌ای که برخی خانوارها برای ثبت‌نام می‌کنند، وجود ندارد از این رو این طرح هزینه‌بر نیست.

وی تاکید کرد: نمی‌‌توان در مورد میزان ثبت‌نام‌ها در این مرحله اظهار نظر کرد چراکه غیر قابل پیش‌بینی است.

استاندار زنجان در پاسخ به سئوال دیگری در مورد بار روانی نحوه تبلیغ برای عدم دریافت یارانه گفت: من معتقد هستم راه‌های دیگری هم برای انصراف از یارانه وجود داشت ولی در مجموع این روش انتخاب شده و مدیران اجرایی حتما هم استدلال خودشان را در انتخاب این راه دارند.

این مسئول دلیل مراجعه مردم برای دریافت یارانه را دارای سه وجه دانست و ادامه داد: به وجود آمدن مشکل برای معیشت بخشی از مردم یکی از دلایل اقدام مردم برای دریافت یارانه محسوب می‌شود.

انصاری وجود فرهنگ مطلوب بودن دریافت هر نوع کمکی از دولت در بین بخشی از مردم را دیگر دلیل اقدام برای دریافت یارانه دانست و افزود:  عدم اعتماد به مدیریت دولت در هزینه کردن اعتبارات موجود در کشور وجه دیگر دریافت یارانه از طرف گروه سوم دریافت‌کنندگان یارانه ارزیابی شده است.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد وضعیت پتروشیمی زنجان، ضمن تاکید بر عدم تغییر در وضعیت این شرکت تاکنون ادامه داد: به شرط محقق شدن همه شرایط لازم از جمله رفع مشکلات هیئت مدیره پتروشیمی زنجان از زمان آغاز روند اجرایی سه سال زمان لازم است تا این کارخانه به بهره‌برداری برسد.

وضعیت پتروشیمی زنجان فعلا هیچ تغییری نکرده است

استاندار زنجان اقتصاد مقاومتی را مقاوم کردن اقتصاد ایران در مقابل تغییر وضعیت اقتصاد جهانی دانست و تاکید کرد: کشور باید تمهیداتی بیندیشد که اگر اتفاقات غیر متعارف در اقتصاد جهان روی داد، خیلی تحت تاثیر آن قرار نگرفته و پایداری لازم را داشته باشد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان به دیدار سرکنسول ترکیه در ایران از استان اشاره کرد و گفت: زنجان در صادرت و واردات از ترکیه دارای موقعیت خوبی است و هدف از دیدار برگزار شده حفظ و ارتقای مبادلات بین استان زنجان با کشور ترکیه بوده است.

این مسئول در پاسخ به سئوال دیگری در مورد قیمت‌های حامل‌های انرژی، با اشاره به اعمال قیمت‌های حامل‌های انرژی مانند گاز، برق و آب گفت: افزایش قیمت این حامل‌ها آغاز شده ولی در این مورد طوری عمل شده تا از شوک ناشی از این اقدام دامن جامعه را نگیرد.

انصاری با بیان اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی مانند بنزین بیشتر از گازوئیل است، متذکر شد: کنترل تاثیرگذاری افزایش بنزین نیاز به دقت عمل بیشتری در کنترل بازار دارد.

وی ایجاد تغییر در مدیریت شهری را از راهکارهای حل معضلات موجود در سطح شهر دانست و بیان داشت: سوق خدمات شهری به مناطق مختلف شهر راهکارهای خود را دارد که باید توسط مدیران شهری اعمال شود.

انتهای پیام/73004/ح40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول