اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین:

سومین دوره آموزشی مد و لباس قزوین برگزار می‌شود

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: همزمان با فرارسیدن هفته گرامیداشت مقام زن سومین دوره آموزشی مد و لباس استان قزوین برگزار می‌شود.

سومین دوره آموزشی مد و لباس قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، طاهره بیگم سیدی ظهر امروز به مناسبت گرامیداشت مقام زن و روز مادر در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های در نظر گرفته شده برای گرامیداشت هفته زن، برگزاری جشنواره سپاس است که در این جشنواره از بانوان محجبه موفق تجلیل می‌شود.

وی افزود: جشنواره سال جاری نیز به تجلیل از اساتید زن محجبه دانشگاه‌ها اختصاص یافته که با حضور در دانشگاه محل خدمت آنان از آن‌ها تجلیل می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اضافه کرد: در حوزه سلامت جسم و روان بانوان، اداره کل بهزیستی استان قزوین برنامه ارائه مشاوره ژنتیک رایگان را در طول هفته در نظر گرفته که در محل اداره کل بهزیستی این استان انجام می‌شود.

سیدی ادامه داد: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی قزوین غربالگری رایگان بیماری‌های خاص زنان در تمام مراکز بهداشتی استان انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: اداره کل تعاون نیز با همکاری کمیته امداد امام خمینی برگزاری کارگاه‌های آموزشی کارآفرینی را برای زنان سرپرست خانوار در نظر گرفته که در طول این هفته برگزار می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی در هفته گرامیداشت مقام زن تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی ویژه زنان کارگر با موضوع آسیب‌شناسی شبکه‌های اجتماعی، برگزاری نشست‌های تخصصی با موضوع آموزش مصرف بهینه سوخت برای بانوان در محلات قزوین از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

سیدی گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته با سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین، نشست‌های تخصصی با موضوع آموزش مصرف بهینه سوخت با حضور کارشناسان ادارات آب، برق و گاز در مساجد 14 محله استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی بیان کرد: حوزه فرهنگ هماهنگی‌هایی صورت گرفته تا مسابقه کتابخوانی مجازی ویژه بانوان برگزار شود که کتاب مورد نظر در سایت اداره کل ارشاد قزوین قرار داده شده و به زودی در سایت‌های استانداری و بانونت نیز قرار می‌گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین اظهار کرد: برای شرکت بانوان کارمند در این مسابقه کتابخوانی نیز کتاب مورد نظر در سیستم شبکه‌ای سازمان محل خدمت آنها قرار می‌گیرد تا به‌راحتی برای آنها در دسترس باشد.

سیدی افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیداتی برای استفاده خانواده‌های بانوان کارمند استان از سینما اندیشیده که بر اساس آن این افراد به مدت یک‌ ماه فرصت دارند از فیلم‌های در حال اکران به صورت نیم‌بها دیدن کنند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در زمینه گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اضافه کرد: یکی از اقدامات این اداره کل گسترش طراحی لباس‌های ایرانی اسلامی است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین ادامه داد: با توجه به اینکه کارگروه ساماندهی مد و لباس در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مستقر است، با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین هماهنگ شده و پس از برگزاری جلسات متعدد، کمیته تخصصی مد و لباس در استان راه‌اندازی شد.

سیدی عنوان کرد: اتاق فکری با حضور بانوان خیاط استان تشکیل و مقرر شد دوره‌‌های آموزشی برای بانوان خیاط علاقمند به استفاده از طراحی‌های ایرانی اسلامی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: این دوره‌های آموزشی تاکنون دو بار برگزار شده و دوره سوم نیز در سال جاری همزمان با آغاز هفته گرامیداشت مقام زن شروع می‌شود.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: دوره سوم دوره تخصصی طراحی مد و لباس است که در دو سطح مقدماتی و تکمیلی برگزار می‌شود.

سیدی یادآور شد: برگزاری تورهای قزوین گردی، برگزاری مسابقه صبحانه سالم و برگزاری مسابقات ورزشی برای بانوان از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای اجرا در هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر است.

انتهای پیام/77010/ب30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول