اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین:

مدیران شهری منتظر بودجه دولتی نباشند

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تبیین نحوه اختصاص بودجه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، گفت: مدیران شهری نباید چشم انتظار بودجه دولتی برای تأمین هزینه‌های جاری خود باشند.

مدیران شهری منتظر بودجه دولتی نباشند

به گزارش خبرگزاری فارس از تاکستان ایرج زاهدپور ظهر امروز در مراسم معرفی شهردار جدید ضیاءآباد که با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان تاکستان در محل کانون فرهنگی، هنری شهید بهشتی ضیاءآباد برگزار شد، اظهار داشت: مدیریت شهری برخلاف دستگاه‌های اجرایی که متکی بر بودجه دولتی است، خود باید ایجاد درآمد کند تا بتواند هزینه‌های امورات شهری خود را تأمین کند.

وی، ایجاد درآمد پایدار را از مهم‌ترین وظایف مدیران شهری توصیف کرد و ادامه داد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها برای رسیدن به این هدف باید ضمن شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود منطقه‌ای با استفاده از مشارکت مادی و معنوی مردمی و سرمایه گذاران، رشد و بالندگی را در شهرهای حوزه مدیریتی خود به ارمغان بیاورند.

زاهدپور با تأکید بر اینکه مسئولیت‌ها باید به عنوان فرصت‌های خدمتگزاری محسوب شود، افزود: نباید اجازه دهیم فرصت‌ها از دست برود و اگر تعامل و همدلی در انجام امورات شهری بین مدیریت شهری و مردم ایجاد شود قطعاً می‌توان به رشد در عمران و آبادانی آن شهر امیدوار بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین با تبیین نحوه اختصاص بودجه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده، گفت: مدیران شهری نباید چشم انتظار بودجه دولتی برای تأمین هزینه‌های جاری خود باشند.

وی ادامه داد: ما بر اساس سیاست‌های دولت محترم، خود را موظف می‌دانیم از مدیران پویا و پروژه‌های تأثیرگذار شهری در سطح استان حمایت مادی و معنوی کنیم، البته پروژه‌های نیمه تمام در اولویت خواهد بود.

زاهدپور به موقعیت مناسب شهر ضیاءآباد اشاره کرد و افزود: بسترهای خوبی برای جذب سرمایه‌گذار در این شهر فراهم است و این شهر به لحاظ قرار گرفتن در کنار بزرگراه قزوین – زنجان و همچنین مجاورت در شهرک صنعتی سه هزار هکتاری خرمدشت دارای ظرفیت ویژه‌ای برای جذب سرمایه‌گذار است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری قزوین ادامه داد: این مهم در سایه همکاری، تلاش و همدلی همه مردم شهر ضیاءآباد محقق می‌شود و می‌طلبد اعضای شورای اسلامی شهر با تعامل و همکاری با شهردار برنامه هماهنگ و صمیمانه‌ای را در شهر اجرا کنند.

زاهد پور یادآوری کرد: شهرداری های تعامل گرا و مردمی محور، بهتر می توانند زمینه های لازم را برای تحول در امور عمران شهری، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی حوزه های شهری فراهم کنند.

وی در پایان تأکید کرد: دفتر امور شهری آمادگی دارد از پروژه‌ها و طرح‌های عمرانی مشترک بین شهرهای ضیاءآباد، نرجه و خرمدشت حمایت مالی کند.

در ادامه این مراسم با تقدیر از زحمات اعضای سابق شورای اسلامی شهر در دوره گذشته و نیز شهردار و سرپرست سابق شهرداری، حجت‌الاسلام محمدهادی سعیدی به عنوان شهردار ضیاءآباد معرفی و مشغول به کار شد.

انتهای پیام/2667/ذ30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول