اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آمار، اطلاعات و GIS استانداری قزوین خبر داد

راه‌اندازی 15 دفتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه

مدیرکل آمار، اطلاعات و GIS استانداری قزوین گفت: به منظور افزایش امکانات مورد نیاز برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی 15 دفتر پیشخوان دولت در چند روز آینده در سطح استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی 15 دفتر پیشخوان دولت برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، ابوالفضل طارمی سه‌شنبه‌شب در جلسه تشریح نحوه ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دولت در نظر دارد در گام نخست اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها اطلاعات کلی مربوط به خانوارها را دریافت کند تا بر اساس آن افراد نیازمند و غیر نیازمند را از یکدیگر تفکیک کند.

وی افزود: در این مرحله اطلاعات جدیدی دریافت نمی‌شود و فقط افرادی که تاکنون یارانه دریافت می‌کردند می‌توانند اقدام به تکمیل فرم مربوطه در سامانه دریافت یارانه کنند.

مدیرکل آمار، اطلاعات و GIS استانداری قزوین با اشاره به اطلاعاتی که سرپرست خانوار باید در سامانه درج کند، اضافه کرد: میزان درآمد ماهانه، وضعیت مسکن و حدود 15 مورد اطلاعات مربوط به خانوار باید توسط سرپرست خانوار در این سامانه درج شود.

طارمی ادامه داد: در این ثبت‌نام چهارچوب خانواده قبل از سال 93 مورد نظر است و حذف و اضافه جدیدی قابل اعمال نیست.

وی عنوان کرد: از مردم انتظار می‌رود اطلاعات صحیح را در اختیار دولت قرار دهند تا دولت ناچار به کنترل اطلاعات درج شده در سامانه مذکور نشود.

مدیرکل آمار، اطلاعات وGIS استانداری قزوین تصریح کرد: در این مرحله سعی شده فرم‌ها ساده طراحی شود و پیچیدگی دوره قبل را ندارد تا هر فرد با ورود به سامانه ثبت‌نام دریافت یارانه به راحتی و در مدت زمان حدود پنج دقیقه بتواند ثبت‌نام کند.

طارمی با اشاره به آمادگی استان قزوین برای ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه نقدی گفت: با توجه به این‌که حدود 70 درصد از جمعیت استان قزوین در شهرها ساکن هستند، بستر خدمات اینترنتی در تمام شهرهای استان فراهم شده و شهروندان به راحتی قادر به انجام ثبت‌نام هستند.

وی افزود: برای ثبت‌نام ساکنان روستاها نیز که 30درصد از جمعیت استان را شامل می‌شوند، 210 دفتر ICT آماده ارائه خدمات به روستائیان است.

مدیرکل آمار، اطلاعات وGIS استانداری قزوین اضافه کرد: 70 دفتر پیشخوان دولت، 80 کافی‌نت و 30 دفتر پستی نیز در سطح استان فعال شده که آماده ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه است.

طارمی ادامه داد: در حال حاضر 60 هزار نفر از جمعیت استان به اینترنت دسترسی دارند که می‌توانند برای ثبت‌نام دیگران نیز از اینترنتی که در اختیار دارند استفاده کرده و به مردم هم کمک کنند.

وی با اشاره به نحوه ثبت‌نام از روستائیان مناطق محروم و صعب العبور خاطرنشان کرد: برای ثبت‌نام از روستائیانی که امکان دسترسی به اینترنت برای آنان مقدور نیست با همکاری دهیاری‌ها و اداره پست مقرر شده فرم‌های مربوطه به صورت حضوری در محل اقامت روستائیان تکمیل شده و توسط مأمور پست جمع‌آوری شود.

مدیرکل آمار، اطلاعات وGIS استانداری قزوین بیان کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته هیچ خانواری حتی در مناطق محروم استان نیز از ثبت‌نام جا نمی‌ماند.

طارمی با بیان این‌که در استان قزوین 360 هزار خانوار سکونت دارند که به طور میانگین روزانه 36 هزار نفر می‌توانند ثبت‌نام کنند، اظهار کرد: با توجه به این‌که بستر تأمین چند برابر این حجم در سطح استان فراهم شده ثبت‌نام از خانوارهای متقاضی دریافت یارانه به راحتی صورت می‌گیرد و مردم نگران این موضوع نباشند.

وی در خصوص افراد جامانده از ثبت‌نام عنوان کرد: افرادی که در روزهای تعیین شده موفق به ثبت‌نام نشوند می‌توانند در روزهای 30 و 31 فروردین ماه با مراجعه به سایت اقدام به ثبت‌نام کنند.

مدیرکل آمار، اطلاعات و GIS استانداری قزوین تصریح کرد: یکی از مواردی که لازم است شهروندان نسبت به آن دقت کنند وارد کردن شماره حساب بانکی است که یارانه‌ها به آن حساب واریز می‌شود و نباید شماره کارت‌های اعتباری را ثبت کنند.

طارمی افزود: به منظور تسهیل در امور ثبت نام کنندگان 15 دفتر جدید پیشخوان دولت ظرف چند روز آینده در مناطق مختلف استان راه‌اندازی می‌شود تا حجم امکانات موجود در استان برای ارائه خدمات به هم استانی‌ها افزایش یابد.

وی یادآور شد: هزینه ثبت‌نام در دفاتر پیشخوان دولت سه‌ هزار و 500 تومان است و این دفاتر از هشت صبح تا شش بعد از ظهر آماده ارائه خدمات به مردم است.

انتهای پیام/77010/ذ40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول