اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ششمین روز از ثبت‌نام یارانه‌ها

موج انصراف دریافت یارانه در یزد

در حالی که ششمین روز از ثبت‌نام متقاضیان دریافت یارانه از دولت می‌گذرد، مسئولان یزد خبر از ایجاد موج جدیدی از انصرا‌ف‌ها می‌دهند.

موج انصراف دریافت یارانه در یزد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه از دولت همزمان با سراسر کشور در یزد نیز آغاز شد و امروز ششمین روز این ثبت‌نام‌ها در حال سپری شدن است.

طی پنج روز گذشته اقشار و گروه‌های مختلفی از مردم، مسئولان، نهادها، سازمان‌ها و ... انصراف داده‌اند و انصراف خود از دریافت یارانه را به منظور فرهنگ‌سازی در قالب پیام‌هایی اطلاع‌رسانی کرده‌اند.

در نخستین روز از ثبت‌نام، فرمانداران شهرستان‌های استان یزد و اعضای هیئت مدیره و روسای بخش‌‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد انصراف خود را اعلام کردند.

در روزهای بعد نیز تعدادی از اعضای شورای شهر در یزد و سایر شهرهای استان یزد از دریافت یارانه اعلام انصراف کردند.

امروز نیز رئیس اتاق اصناف اعلام کرده که 70 نفر از روسای اتحادیه‌های مختلف در استان یزد از دریافت یارانه انصراف داده‌اند و ثبت‌نام نخواهند کرد.

دبیران و اعضای هیئت اجرایی خانه کشاورزی استان یزد نیز از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.

تحقق عدالت اجتماعی مهم‌ترین انگیزه انصراف دهندگان یزدی

تحقق عدالت اجتماعی، رونق اقتصادی، رسیدگی به نیازمندان واقعی و محرومان، رونق بخش تولید، کمک به دولت برای توزیع عادلانه‌تر درآمدها و ... از عمده دلایل این انصراف‌ها اعلام شده است.

آمار نهایی انصراف‌دهندگان از دریافت یارانه اول اردیبهشت‌ مشخص می‌شود

ستاد هدفمندی یارانه‌های استان یزد نیز از عدم ثبت‌نام تعداد زیادی از افرادی که باید از روز 20 فروردین‌ماه بر اساس رقم آخر کد ملی خود اقدام به ثبت‌نام می‌کرده‌اند، خبر داد.

از این رو بسیاری از افرادی که به هر دلیلی ثبت‌نام نکرده‌اند افراد انصراف داده تلقی می‌شوند، آمار نهایی را نیز باید در روز اول اردیبهشت‌ماه ‌مورد پایش قرار داد.

گفتنی است، افرادی که تاکنون موفق نشده‌اند در استان یزد ثبت‌نام کنند ثبت‌نام آن‌ها به روزهای 30 و 31 فروردین‌ماه موکول شده ‌است.

براین اساس گرچه عدم ثبت‌نام به معنای انصراف است اما نمی‌توان تمامی ثبت‌نام نشده‌ها در روزهای مقرر را انصرافی تلقی کرد.

ثبت‌نام از متقاضیان دریافت یارانه در یزد بدون ازدحام

هم‌اکنون ثبت‌نام در کافی‌نت‌های شهر، پلیس + 10، دفاتر پیشخوان دولت، دهیاری‌ها، کمیته امداد امام خمینی، بهزیستی و سایر مراکز تعیین شده از سوی ستاد هدفمندی یارانه‌ها بدون وجود مشکل خاصی در حال انجام است و مسئولان استان از جمله فرماندار یزد، معاون برنامه‌ریزی استاندار یزد و ... به طور مستمر از مراکز مختلف بازدید می‌کنند.

ازدحام مردم در یزد یا حداقل در مرکز استان یزد در مراکز تعیین شده، همانند سایر نقاط کشور نیست و تنها در برخی مراکز در ساعاتی از روز شاهد صفوفی نه چندان طولانی هستیم.

امروز نوبت ثبت‌نام از افرادی است که رقم آخر کد ملی آن‌ها عدد 6 است و تا سه روز دیگر ثبت‌نام‌های تعیین شده تمام می‌شود و 2 روز آخر ماه فروردین ویژه افرادی است که در روزهای مقرر موفق به ثبت‌نام نشده‌اند.

انتهای پیام/2464/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول