اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار پلدختر:

انصراف از دریافت یارانه دولت را در خدمت به مردم یاری می‌کند

فرماندار پلدختر گفت: انصراف از دریافت یارانه اعتماد به دولت، خدمتگزاری بیشتر برای مردم محروم، یاری دادن دولت و اقدامی ارزشمند برای تقویت دولت و اقتصاد ملی است.

انصراف از دریافت یارانه دولت را در خدمت به مردم یاری می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس در پلدختر، فریدون رشیدی عصر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان پلدختر خواستار انصراف داوطلبانه قشرهای متمول و برخوردار از موقعیت اقتصادی مطلوب از دریافت یارانه شد و افزود: اقشار بی‌نیاز با در نظر گرفتن شرایط خاص حاکم بر کشور و جلوگیری از تورم در اجرای فاز دوم یارانه‌ها دولت را در راستای تحقق اهداف خود که همان تقویت چرخه تولید، افزایش درآمدها و رفع مشکلات اقتصادی کشور است، یاری رسانند.

وی به ایرادات فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: پرداخت یارانه نقدی به تمام اقشار جامعه اعم از مرفه و غیرمرفه در دوره نخست هدفمندسازی یارانه‌ها موجب پیامدهای ناخوشایندی شد، چنان که کشور سالانه با 12 هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه و اعتبارات اختصاص یافته به پروژه‌های مختلف به عنوان یارانه نقدی به اقشار مختلف جامعه پرداخت شد و پروژه‌ها همچنان راکد ماند.

رشیدی افزود: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور در فاز نخست آن باعث شد، تا شاهد افزایش قیمت‌ها باشیم و تلاش مسئولان برای مقابله با افزایش قیمت‌ها نیز اثرگذار نبود و تورم بسیار بالایی را در کشور شاهد بودیم.

وی گفت: دولت یازدهم با اتخاذ تدابیر ویژه و با اولویت قرار دادن طبقات ضعیف جامعه در تلاش است، تا فاز دوم را در مسیر صحیح خود قرار دهد، زیرا هم اکنون مردم ایران سه برابر مردم چین، دو برابر و نیم مردم ژاپن، 2.4 برابر مردم اروپا سوخت مصرف می‌کنند و این معضل باید هر چه سریع‌تر چاره اندیشی شود.

رشیدی بر ضرورت ترویج الگوی مصرف در کشور اشاره کرد و تصریح کرد: کسانی که در بخش فرهنگی جامعه فعالیت دارند، باید دولت را در راستای ترویج فرهنگ الگوی مصرف یاری کرده و رسانه‌ها نقش بسیار خوبی در این زمینه می‌توانند داشته باشند

فرماندار پلدختر با بیان اینکه مدیران به دنبال اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشند، گفت: همکاری مردم به هر میزان در اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها آزادی عمل دولت برای ارتقای شاخص‌های اجتماعی و رفاهی، کنترل تورم، ایجاد اشتغال و توسعه تولید و سرمایه‌گذاری بیشتر خواهد بود.

وی افزود: 48 هزار میلیارد تومان مرحله دوم هدفمند کردن یارانه نصیب کشور می‌کند که از این میزان 100 هزار میلیارد تومان برای بخش تولید، حمل و نقل عمومی و مسکن هزینه می‌شود.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها به منافع ملی گره خورده است، تصریح کرد: مابقی آن بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته در راستای کمک به بخش سلامت و بهداشت و پرداخت نقدی و غیر نقدی به مردم و حل معضل بیکاری می‌شود.

وی تعرفه دریافتی از مردم برای ثبت‌نام یارانه را 3 هزار و 500 تومان اعلام کرد و گفت: اخذ مبالغی غیر از این میزان، تخلف محسوب می‌شود و با فرد متخلف برخورد می‌شود.

رشیدی افزود: البته ادارات کمیته‌ امداد و بهزیستی باید به صورت رایگان از مردم برای ثبت‌نام یارانه اقدام کنند و خانوارهای زیر پوشش این نهادها می‌تواند با مراجعه به دفاتر این ادارات به صورت رایگان ثبت نام کنند.

وی جلب رضایت متقاضیان ثبت‌نام یارانه‌ در شهرستان پلدختر را ضروری دانست و افزود: هدفمندی یارانه‌ها  بزرگ‌ترین طرح اقتصادی کشور است و فرهنگ‌سازی برای خودانصرافی مردم از یارانه در اولویت باشد

فرماندار پلدختر اجرایی کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را وظیفه مهم و سنگینی تمام دستگاه‌های دولتی  دانست و تصریح کرد: هماهنگی بین دستگاه‌های مربوطه موجب سرعت بخشیدن به خدمات‌رسانی به متقاضیان دریافت یارانه‌ها می‌شود و ثبت اطلاعات هیچ نیازی به فرم‌های کاغذی نیست.

رشیدی با بیان اینکه برخی سودجویان به ویژه در مناطق روستایی، با فروش فرم ثبت نام یارانه به برخی افراد سالمند و بیسواد، سودجوئی می‌کنند، گفت: سودجویان با ادعای اینکه برای ثبت‌نام در طرح دریافت یارانه به این فرم‌ها نیاز است، از بی‌اطلاعی مردم کسب درآمد می‌کنند که مردم باید مواظب این گونه افراد باشند.

فرماندار پلدختر از متقاضیان خواست با مراجعه به دفاتر پستی به صورت حضوری در این دفاتر ثبت نام کنند، تا از سوی عوامل ثبت احوال اطلاعات آنان وارد سامانه ثبت نام یارانه‌ها شود.

وی هرگونه افزایش قیمت به بهانه‌ اجرای مرحله دوم هدفمند یارانه‌ها را ممنوع اعلام کرد و گفت: افزایش خود سرانه هر نوع کرایه، کالا و خدماتی به بهانه اجرایی شدن مرحله دوم یارانه‌ها ممنوع است و با افراد متخلف در این زمینه به شدت برخورد می‌شود.

فرماندار پلدختر با بیان اینکه هیچ نهادی نمی‌تواند نرخ کرایه‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش دهد بر لزوم نظارت مستمر و مستقیمی بر آژانس‌های تاکسی تلفنی به منظور جلوگیری از افزایش کرایه تاکید کرد.

انتهای پیام/2304/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول