اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تاکنون صورت گرفت

انصراف مدیران و مسئولان قزوین از دریافت یارانه

قائم مقام ستاد هدفمندی یارانه‌های استان قزوین از انصراف جمع کثیری از مدیران و مسئولان استان، نمایندگان مجلس، صاحبان صنایع، اعضای اتاق بازرگانی، اصناف، جامعه مهندسین و پزشکان و هنرمندان استان قزوین از دریافت یارانه تاکنون خبر داد.

انصراف مدیران و مسئولان قزوین از دریافت یارانه

امیدعلی پارسا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با بیان اینکه در ثبت اطلاعات مسئولیت کامل بر عهده سرپرست خانوار است، اظهار داشت: خانوارها باید خود نسبت به ارائه و ثبت اطلاعات اقدام کنند و دفاتر پیشخوان دولت، دفاتر ICT و کافی‌نت‌ها مسئولیتی در این خصوص ندارند.

وی با بیان اینکه دولت قطعاً به خود اظهاری مورد اطمینان می‌کند، افزود: 24 پایگاه اطلاعاتی که در اختیار دولت است می‌تواند اطلاعات مربوط به خانوارها کنترل کند و در صورت وجود مغایرت طبق قانون هدفمندی جریمه‌ای نیز در نظر گرفته می‌شود بنابراین توجه به صحت اطلاعات مورد تأکید ستاد است.

قائم مقام ستاد هدفمندی یارانه‌های استان قزوین به اهداف هدفمندسازی یارنه‌ها اشاره کرد و افزود: هدف اصلی از اجرای این طرح اصلاح‌الگوی مصرف، بهره‌مندی از تکنولوژی و شیوه‌های جدید تولید و در نهایت کاهش فاصله طبقاتی و اجرای عدالت اجتماعی بود که متأسفانه در فاز نخست اجرای این طرح این اهداف محقق نشد اما در مرحله دوم دولت مصمم است با همیاری و همکاری مردم به این اهداف برسد.

پارسا یادآور شد: هدفمندی یارانه‌ها باید به صورت محدود، مشروط، کاهنده و با بودجه ثابت محقق شود در حالی که در گام نخست کاملاً خلاف این جهت‌گیری و نامشروط عمل شد.

وی اضافه کرد: واقعیت‌های اقتصادی کشور بیانگر آن است که ادامه روند گذشته در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها برای دولت یازدهم نه مقدور است و نه مقبول و دولت فاقد منابع لازم برای پرداخت یارانه‌های نقدی به شکل سابق است گرچه دولت با توزیع منابع و یارانه‌های نقدی به شیوه دولت گذشته کاملاً مخالف است.

معاون برنامه‌ریزی و اشتغال استانداری قزوین عنوان کرد: دولت نمی‌خواهد با چاپ پول و اسکناس به تورم موجود در جامعه دامن بزند بلکه در پی تزریق بخشی از درآمدهای حاصل از حامل‌های انرژی در راستای حمایت از تولید و رونق اقتصادی از یک طرف و تأمین و تقویت زیرساخت‌های اصلی از قبیل سلامت و بهداشت، بیمه، امنیت غذایی و حمل و نقل عمومی از طرفی دیگر است.

پارسا از خانوارها خواست تا در صورت عدم نیاز به یارانه به دریافت آن پاسخ منفی دهند تا ضمن اینکه به دولت در راستای تحقق اهداف هدفمندی یارانه مساعدت کرده باشند به هموطنانی که به این یارانه نیازمند هستند نیز کمک کرده باشند و قطعا فواید آن را در برنامه‌های آتی دولت مشاهده می‌کنند.

وی از انصراف جمع کثیری از مدیران و مسئولان استان، نمایندگان مجلس، صاحبان صنایع، اعضای اتاق بازرگانی، اصناف، جامعه مهندسین و پزشکان و هنرمندان استان قزوین از دریافت یارانه تاکنون خبر داد.

انتهای پیام/2667/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول