اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قزوین:

زنان جامعه از مادران شهدا الگوگیری کنند

استاندار قزوین گفت: زنان جامعه با الگوگیری از مادران و همسران شهدا می‌توانند تأثیر بسزایی در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشند.

زنان جامعه از مادران شهدا الگوگیری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، مرتضی روزبه ظهر امروز در همایش تکریم از مادران و همسران شهدای جاویدالاثر استان قزوین که در سالن اجتماعات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت:

وی با بیان اینکه امروز سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) است، ابراز داشت: از آنجایی که این بانوی بزرگوار همسر و مادر چهار شهید بوده همزمان با سالروز وفات ایشان در تقویم انقلاب اسلامی به نام تکریم از مادران و همسران شهدا نام‌گذاری شده است.

استاندار قزوین بیان کرد: این نامگذاری فرصت مناسبی است تا از مقام والای مادران و همسران شهدا که نقش بسزایی در تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی داشتند، تجلیل کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه سالروز وفات حضرت ام‌البنین (س) بین شهادت و ولادت حضرت زهرا (س) قرار گرفته است، ابراز داشت: این موضوع بدون حکمت نیست و راز و رمزی دارد که ما بیشتر به مقام، شأن و منزلت این دو بانوی بزرگوار توجه کنیم تا هر یک از ما به سهم خودمان از منابع سرشار معارف الهی آنان بهره‌مند شویم.

روزبه با بیان اینکه شخصیت‌های برجسته‌ای از زنان در تاریخ اسلام که در رأس آنان حضرت زهرا (س) و ام‌البنین (س) وجود دارد، اظهار داشت: آنان با سبک زندگی اسلامی و دینی تحول بسیار اساسی در روح، روان، فرهنگ، اخلاق، رفتار و منش بانوان اسلامی ایجاد کردند تا زنان با الگوگیری از آنان بتوانند به موفقیت برسند.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه ما بسیاری از مفاهیم ارزش‌های اسلامی زنان بزرگ اسلام از جمله حضرت زهرا (س) و ام‌البنین (س) را در لابه‌لای کتاب‌ها و در مساجد شنیده بودیم، بیان کرد: مادران و همسران شهید جمهوری اسلامی ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس با الگوگیری و بهره‌گیری از این زنان توانستند مفاهیم این ارزش‌ها را به ما اثبات کنند که این مهم نعمت بزرگی برای آحاد جامعه است که باید از آنها الگو بگیرند.

این مسئول عنوان کرد: امروز ما با مرور بر سیره زندگی مادران و همسران شهدا مشاهده می‌کنیم که آنها از اهل‌بیت (ع) الگوبرداری کردند تا توانستند در دفاع مقدس با پایداری از آرمان‌های دینی به خوبی نقش‌آفرینی کنند.

وی افزود: زنان جامعه امروز نیز با الگوگیری از سیره زندگی حضرت زهرا (س) و ام‌البنین (س) و مادران و همسران شهدا می‌توانند تأثیر بسزایی در حفظ ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی داشته باشند بر این اساس زنان در تأسی از این بانوان مصمم‌تر باشند.

آحاد جامعه ادامه‌دهنده راه شهدا باشند

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: مرور بر سیره زندگی شهدا و خانواده‌های معزز شهدا که روح و روان ما را متحول می‌کنند، فرصتی است تا ما خودمان را ارزشیابی کنیم که چه عهد و پیمانی با شهدا بستیم و چقدر در مسیر آنان حرکت می‌کنیم تا با تحقق این مهم بیشتر در احیای اهداف آنان در جامعه تلاش کنیم.

وی بیان کرد: راهی که شهدا با بصیرت و شناخت کامل پیمودند ما باید ادامه‌دهنده راه آنان باشیم تا با الهام گرفتن از اهداف و آرمان‌های این شهیدان هر روز بیشتر پیام آنان را در فضای جامعه آکنده کنیم.

این مسئول ادامه داد: تحقق این مهم موجب می‌شود که ما در مسیر درست الهی گام برداریم و ارزش‌های اسلامی را در جامعه زنده کنیم تا پیام اسلام در بین مسلمانان جهانی شود.

انتهای پیام/77009/ط40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول