اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار قزوین:

رکن اصلی توسعه قزوین پیشرفت در کشاورزی است

معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین نیز رکن اصلی توسعه استان قزوین را پیشرفت در کشاورزی ذکر کرد.

رکن اصلی توسعه قزوین پیشرفت در کشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، نخستین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان قزوین صبح امروز با موضوع بررسی وضعیت کنترل مگس زیتون طارم سفلی و خسارت سرمازدگی در بخش کشاورزی و باغی در سالن اجتماعات باقرالعلوم (ع) اداره کل مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار شد.

منوچهر حبیبی معاون امور هماهنگی عمرانی استاندار قزوین  رکن اصلی توسعه استان قزوین را پیشرفت در کشاورزی ذکر و اظهار کرد: وجود خشکسالی، آفت مگس زیتون و همچنین سرمازدگی موجب شده که این سرمایه ملی در حال به خطر افتادن باشد که باید با برنامه‌ریزی مناسب راهکارهای اصولی اندیشیده شود.

وی خاطرنشان کرد: در مجموعه استان قزوین هماهنگی لازم انجام شده و شوراها باید مردم را به سوی همکاری بیشتر برای کنترل آفت مگس زیتون در باغ‌ها ترغیب کنند.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم اظهار داشت: مشکل آب و کمبود آن در استان قزوین محدودیت‌های زیادی را به وجود آورده که می‌توان با تخصیص اعتبارات مناسب در شورای آب کشور این مشکل مرتفع کرد.

داوود محمدی امنیت غذایی را از سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و ادامه داد: مدیریت کشت و آب دو مقوله مهم و اساسی در کشاورزی است.

وی با اشاره به بحث آفت مگس زیتون در باغ‌های منطقه طارم سفلی بیان کرد: با استفاده ازروش‌های نوین می‌توان این آفت را در منطقه کنترل و از بروز خسارت به باغ‌ها جلوگیری کرد.

انتهای پیام/2667/ل30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول