اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه عنبرآباد عنوان کرد

سیاست‎های کلی سلامت مترقی‎ترین بسته سلامت دنیا

امام جمعه عنبرآباد گفت: سیاست‏‌هاى کلى سلامت در قالب 14 ماده اساسى از سوى رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ به عنوان مترقى‌ترین بسته سیاستى در حوزه سلامت دنیا در ایران ابلاغ شد.

سیاست‎های کلی سلامت مترقی‎ترین بسته سلامت دنیا

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، حجت‎الاسلام مصطفی دشت‎آبادی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت: سیاست‏‌هاى کلى سلامت در قالب 14 ماده اساسى از سوى رهبر معظم انقلاب اسلامى‏ به عنوان مترقى‌ترین بسته سیاستى در حوزه سلامت دنیا در ایران ابلاغ شد.

وی با اشاره به اینکه ایشان با ابلاغ این سیاست‎ها بارقه‌هاى امید را در بخش بهداشت و درمان کشور وارد کردند، ابراز داشت: طى این ابلاغیه اولویت پیشگیرى بر درمان، ارتقاى شاخص‏‌هاى سلامت براى دستیابى به جایگاه اول در منطقه آسیاى جنوب غربى، ارتقاى سلامت روانى جامعه با ترویج سبک زندگى اسلامى و تحکیم بنیان خانواده، تأمین امنیت غذایى، همگانى ساختن بیمه پایه درمان و پوشش کامل نیازهاى پایه درمان از جمله این موارد است.

دشت‎آبادی تصریح کرد: براساس سخنان حضرت آیت‌‏الله خامنه‏‌اى فرهنگ به‏ منزله هوایى است که تنفس مى‏‌کنیم و این مسئله یکى از اساسى‏ترین زیرساخت‌‏هاى تحقق سایر اهداف جامعه‏ اسلامى از جمله اقتصاد مقاومتى است.

وی افزود: به عبارت دیگر بن‏‌مایه‏‌هاى فرهنگى، روح و بال پرواز جامعه در پیمودن مسیر تعالى است؛ زیرا فرهنگ یعنى باورها، ایمان و عادت‎های مردم و آن چیزهایى که مردم در زندگى روزمره با آن سروکار دائمى دارند و الهام‏‌بخش آنان در حرکات و اعمالشان است.

دشت‎آبادی با بیان اینکه فرهنگ بستر شکل‌‏گیرى و خیزش هر نوع حرکت علمى، اقتصادى، اجتماعى و سیاسى است، عنوان کرد: هیچ طرحى بدون در نظر گرفتن یک پیوست فرهنگى مبتنى بر الگوهاى بومى، ملى و دینى نمى‌تواند در مسیر موفقیت قرار بگیرد.

امام جمعه عنبرآباد در زمینه آغاز دور دوم هدفمندى یارانه‏‌ها گفت: اجراى فاز دوم هدفمندى یارانه‌‏ها یک الزام قانونى است که دولت یازدهم باید اجرا کند و لزوم اجراى این قانون تبدیل به یک اجماع عمومى در میان کارشناسان اقتصادى و مسئولان عالى نظام شده است.

دشت‎آبادی بیان داشت: در حین اجراى مرحله دوم هدفمندى ممکن است در روش‏‌هاى اجرا، خطاها و ناکارآمدى‏‌هایى پیش آید که باید به‌گونه‌اى مشفقانه و مصلحانه آن ‏را مطرح کرد. باید به دولتمردان متذکر شد که شیب اجراى فاز دوم باید به‌گونه‌اى باشد که آثار تورمى آن، اقشار محروم را تحت فشار قرار ندهد. اجراى فاز دوم هدفمندى یک تعهد ملى است که براى اجراى آن باید همه دستگاه‌‏ها بسیج شوند و دولت به تنهایى نمى‌تواند متکفل اجراى آن شود، بنابراین همه باید به میدان بیایند و به تکالیف خود عمل نمایند.

دشت‎آبادی به‏ مناسبت روز تکریم مادران و همسران شهدا خاطرنشان کرد: مؤثرترین و نقش‌آفرین‌ترین عناصر کشور خانواده‎های شهیدان هستند و عظمت آنان کمتر از شهید نیست.

وی راهبرد حقیقى براى ملت را تجلیل از شهدا و خانواده‏‎های آنان دانست و اظهار داشت:‏ ‏مجاهدت خانواده شهید قبل از شهادت شهید با تربیت صحیح و بعد از شهادت با صبر همراه است.

انتهای پیام/2655/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول