اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نصرآباد:

محرومین در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فراموش نشوند

امام جمعه نصرآباد گفت: در راستای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها باید اشکالات را دلسوزانه مطرح کنیم و متوجه باشیم که محرومین جامعه تحت فشار قرار نگیرند.

محرومین در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها فراموش نشوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام علیرضا فرهنگ امروز در خطبه‌های نماز جمعه بعد از توصیه به تقوای الهی به بررسی راه‌های ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه اشاره و اظهار کرد: ترویج اخلاق و صفات اخلاقی در جامعه از راه‌های ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در آن جامعه است و اخلاق مداری در مردم و مسئولان جامعه اسلامی رمز ورود به ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است.

وی به جامعه اسلامی با فرهنگ غنی اسلام  اشاره و رفتار مسئولان و نخبگان را در رابطه با فرهنگ پیش روی مردم مهم خواند و تصریح کرد: مردم جامعه تحت تأثیر اخلاق مسئولان و نخبگان جامعه قرار می‌گیرند اما مردم نباید منتظر عملکرد حاکمان باشند زیرا در این صورت فقط نامی از اسلام باقی می‌ماند لذا می‌بایست رفتار غلط برخی را به پای اسلام نگذاریم.

فرهنگ، افراط و تفریط و برچسب زدن‌های نیروهای تند رو را به برخی دلسوزان نظام از آفات بزرگ حکومت اسلامی خواند و گفت: امروز جامعه ما می‌بایست در چارچوب اسلام و بدون خط و خط بازی حرکت کند و برچسب زدن به نیروهای  دلسوز جامعه توسط افراد موجب خدشه دار شدن بر حکومت اسلامی می‌شود لذا می‌بایست به طرف صفات اخلاقی حرکت کنیم و با رعایت روحیه عزت و مقابله با ذلت باری را از دوش افراد برداریم.

وی توجه ویژه به ظرفیت و جایگاه ارزشمند خود به عنوان بنده‌ی خدا از عوامل تقویت روحیه عزت خواند و خاطر نشان کرد: برای کسب روحیه عزت انسان می‌بایست به خود شناسی و توجه ویژه به خود داشت و این توجه ما را به  نهایت شناخت می‌رساند و در این راستا موانع این مسیر را جدی بگیرد که از آن جمله می‌توان به عدم مراعات مسائل اخلاقی و غافل شدن از بیگانگان در راستای سرمایه گذاری مخرب بر جوانان نام برد.

خطیب نماز جمعه نصر آباد حرکت نیروهای مؤمن را در مسیر ترویج فرهنگ اسلامی موثر خواند و بیان کرد: نیروهای مؤمن و انقلابی توجه داشته باشند که جذب جاذبه‌های مادی دشمنان نشوند و در این مسیر سبک زندگی خود را الگو پذیری از اسلام و توجه نکردن بر فرهنگ‌های غیر اسلامی قرار دهند.

امام جمعه در فرازی دیگر از خطبه‌ها به اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها توسط دولت اشاره و متذکر شد:

اجرای فاز دوم هدفمندی اقدامی مهم است که بسیج همه نیروها را می‌طلبد زیرا دولت به تنهایی نمی‌تواند بار سنگین اجرا را بر دارد و می‌بایست به این امر توجه نمود که پول‌های به جا مانده از انصراف عده‌ای طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه‌های مهم نظیر بهداشت، تولید و اشتغال و محیط زیست سرمایه گذاری شود.

وی توجه به اقشار محروم جامعه را در راستای این طرح از سوی  مسئولین مهم خواند و با توجه به برخی خطاهای احتمالی در راستای اجرا خاطرنشان کرد: می‌بایست در مواجه شدن با اشتباهی در اجرای این طرح دلسوزانه و مشفقانه به طرح مشکل بپردازیم تا زمینه‌ی سو استفاده دشمنان و انتظار دشمن بر ایجاد هرج و مرج داخلی را فراهم نیاوریم و دولت هم از نقدهای دلسوزانه‌ی کارشناسان نهراسد و اجازه نقد را جهت بر طرف شدن مشکلات بدهند.

فرهنگ با اشاره به سالروز وفات ام‌البنین روز تکریم مادران و همسران شهدا مسئولان را به توجه ویژه به خانواده‌های صبر و استقامت فراخواند و گفت: می‌بایست از خانواده‌های شهدا به سبب پرورش این سرمایه‌های الهی تشکر کرد زیرا اگر صبر و استقامت این عزیزان نبود حماسه دفاع مقدس شکل نمی‌گرفت.

وی با توجه به ابلاغ بسته سلامت توسط مقام رهبری با اشاره به 4 ماده مهم این سیاست‌ها تصریح کرد: اولویت پیشگیری بر درمان، ارتقا سلامت روانی جامعه با ترویج سبک زندگی اسلامی و تحکیم خانواده، همگانی‌سازی بیمه درمانی و نهادینه کردن طب سنتی ایرانی 4 ماده از 14 ماده‌ی مهم سیاست‌های ابلاغی رهبر در حوزه سلامت می‌باشد که توجه ویژه‌ای را از سوی مسئولین می‌طلبد که می‌توان اتمام حجت رهبر بر دولت و مجلس در راستای حل مشکلات درمانی باشد و لذا می‌بایست امکانات درمانی در تمام نقاط خصوصاً مناطق محروم وارد شود تا مردم درد درمان را جدا از درد بیماری نداشته باشند.

حجت‌الاسلام فرهنگ در پایان با گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای با اشاره به دیدار مقام رهبری با متخصصین انرژی اتمی و سخنان پیرامون این دیدار خاطرنشان کرد: مسئولان بدانند که طبق فرمایش رهبری می‌بایست در راستای مسائل هسته‌ای تحقیق و توسعه را جایگزین توقف هسته‌ای کنیم و بدانیم که مهم‌ترین فایده‌ی هسته‌ای در کنار تمام برکات تقویت اعتماد به نفس ملی ایران می‌باشد که ترس دشمنان را سبب شده است.

انتهای پیام/2301/ی40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول