اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

شیوه‌های تبلیغ انصراف از دریافت یارانه اصلاح شود

امام جمعه شهرستان قروه خواستار اصلاح شیوه‌های تبلیغ برای انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی شد.

شیوه‌های تبلیغ انصراف از دریافت یارانه اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه خواستار اصلاح شیوه‌های تبلیغ برای انصراف مردم از دریافت یارانه نقدی شد و افزود: دستاویز به هر چیزی برای انصراف مردم از یارانه نقدی مناسب شأن و منزلت مردم نیست.

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی نبردی جدی است، تصریح کرد: مردم ما فهم و درک و آگاهی خود را در عرصه‌های مختلف نشان داده‌اند و اینگونه تبلیغات غیرقابل قبول است.

احیا با بیان اینکه مردم ایران در همه عرصه‌ها نشان داده‌اند که برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی پیش‌روتر از مسئولین هستند، تصریح کرد: اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بر اساس قانون الزامی است و لذا همه باید با عزم ملی زمینه اجرای مناسب آن را فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که باید به مردم متذکر شد این است که در شرایط اقتصادی موجود پرداخت یارانه به صورت نقدی و مستقیم، موجب بروز مشکلات بیشتر در بخش اقتصاد خواهد شد.

خطیب جمعه قروه تصریح کرد: باید با روشنگری ویژه‌ای در زمینه اینکه پرداخت این پول به صورت مستقیم به مردم در حقیقت تورم در بازار را افزایش خواهد داد صورت می‌گرفت، تا مردم نسبت به معایب پرداخت نقدی بیشتر آگاه شوند.

احیا استفاده از افراد متمولی که گاهاً چندین خودرو در اختیار دارند و حال انصراف خود را از دریافت یارانه اعلام می‌کنند در تبلیغات را ناپسند اعلام و اظهار داشت: اینها کسانی هستند که در برخی موارد چندین برابر یارانه را به صورت‌ها و عناوین مختلف از بیت‌المال نصیب خود می‌کنند.

امام جمعه قروه ابراز امیدواری کرد دولت تدبیر و امید با درآمد حاصل از یارانه‌ها، خدمات ویژه‌ای در بخش‌های مورد نیاز جامعه به ویژه بخش بهداشت و درمان که از دغدغه‌های مردم است، ارائه دهد.

وی افزود: بالا بودن هزینه‌های درمان در برخی موارد یک خانواده را تا سرحد نابودی پیش می‌برد و لذا امیدواریم برنامه‌ریزی دولت در این زمینه تحقق یابد.

احیا این نکته را هم خاطرنشان کرد: که ملت ایران همواره مدافع همه دولت‌ها بوده‌اند و از دولت یازدهم نیز حمایت خواهند کرد و با روشنفکری و آگاهی در عرصه جنگ اقتصادی پوزه آمریکا و اتحادیه اروپا را به خاک خواهند مالید.

اسلامی بودن مقدم بر ایرانی بودن نظام ماست

خطیب جمعه قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به سالروز عملیات بیت‌المقدس گفت: 8 سال دفاع مقدس درس‌های ناتمامی را برای ملت ما دارد.

احیا عامل پیروزی ملت ایران در این جنگ نابرابر را پیروی رزمندگان از آموزه‌های اسلامی و اداره کردن جنگ بر مبنای فرهنگ اسلامی از سوی امام راحل برشمرد و افزود: همه باید بدانیم اسلامی بودن نظام ما بر ایرانی بودن آن غلبه دارد چون دین اسلام سرشار از فرهنگی غنی است.

وی اسلامی بودن را شرط موفقیت افراد در زندگی فردی و اجتماعی برشمرد.

نگرش‌های فرهنگی نگرش اسلامی باشد

امام جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید مجموعه‌های تحت نظر خود را به سمت نگرش اسلامی در فرهنگ و هنر سوق دهد، افزود: همانگونه که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز بر این نکته تاکید داشته است، در سال فرهنگ و اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی باید نگرش‌ها بر مبنای اسلام باشد.

احیا با اشاره به ساخت و پخش برخی فیلم‌های تاثیرگذار که از آموزه‌های اسلامی نشات گرفته بود، تصریح کرد: این فیلم‌ها به دلیل برخورداری از پشتوانه غنی دینی توانست در داخل و خارج از کشور مورد استقبال قرار گیرد.

وی افزود: کاری که شهید آوینی با دست خالی در جهاد مقدس خود در قالب روایت فتح انجام داد باید شیوه مدنظر هنرمندان و متولیان فرهنگی باشد چراکه جامعه ما امروز نیازمند آوینی‌ها است.

انتهای پیام/79009/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول