اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه گرگان:

دولت‏‌های نهم و دهم قانون هدفمندی یارانه‏‌ها را به درستی اجرا نکردند

امام جمعه گرگان با اشاره به آغاز ثبت‌‏نام فاز دوم هدفمندی یارانه‏‌ها گفت: دولت‏‌های نهم و دهم قانون هدفمندی یارانه‏‌ها را به درستی اجرا نکردند.

دولت‏‌های نهم و دهم قانون هدفمندی یارانه‏‌ها را به درستی اجرا نکردند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، آیت‌‏الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز در خطبه‏‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: مجلس هشتم با هدف کمک به مردم، رونق تولید و کمک به بخش سلامت، قانون هدفمندی یارانه‏‌ها را تصویب کرد.

وی افزود: طبق این قانون، دولت باید درآمد حاصل از افزایش قیمت حامل‏‌های انرژی را صرف امور فوق کند، اما متاسفانه قانون مصوب مجلس شورای اسلامی توسط دولت وقت اجرا نشد.

نماینده ولی‏‌فقیه در استان گلستان با تاکید بر اینکه هدف از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌‏ها کمک به مردم، تولید و سلامت است، خاطرنشان کرد: عقل و شرع اینگونه حکم می‏‌کند که یارانه‏‌ها به کسانی که نیاز مالی دارند تعلق بگیرد.

نورمفیدی با اشاره به وضعیت راکد تولید کشور ادامه داد: تا زمانی که مشکل تولید حل نشود بسیاری از مشکلات همچون بیکاری رفع نمی‌‏شوند.

وی با اشاره به ابلاغ سیاست‏‌های کلی بخش سلامت کشور توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: این سیاست‏‌ها نیازهای بخش سلامت را به خوبی مشخص کرده و با درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‏‌ها می‏‌توان بخش قابل قبولی از این سیاست‏‌ها را اجرا کرد.

نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اجرای قانون هدفمندی یارانه‏‌ها در دولت‏‌های نهم و دهم گفت: دولت در این هشت سال 96 هزار میلیارد تومان درآمد از محل اجرای هدفمندی یارانه‏‌ها کسب کرد که طبق قانون باید 50 درصد آن به مردم تعلق می‏‌گرفت و 50 درصد دیگر نیز در سایر بخش‏‌ها همچون تولید و سلامت هزینه می‏‌شد.

نورمفیدی اضافه کرد: متاسفانه نه تنها دولت وقت این 96 هزار میلیارد تومان را در اختیار مردم قرار داد بلکه از کیسه دولت هم حدود 40 هزار میلیارد دیگر برداشت کرد و در مجموع حدود 140 هزار میلیارد تومان به عنوان یارانه به مردم داد.

امام جمعه گرگان از همه مردم و مسئولان خواست تا دست در دست یکدیگر داده و به دولت در رفع مشکلات کشور به ویژه حوزه اقتصادی کمک کنند.  

نورمفیدی با اشاره به کمبود منابع آب در کشور به ویژه استان گلستان اظهار داشت: اگر مصرف ما بیش از ذخیره باشد برای جبران نیازمندی خود دچار مشکلات اساسی می‏‌شویم.

وی با بیان اینکه اسراف در دین اسلام حرام است بر الگو گرفتن از سیره پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه معصومین (ع) تاکید و خاطرنشان کرد: نبی مکرم اسلام با سه مشت آب، وضو گرفته و با سه لیتر هم غسل می‏‌کردند.

قطعنامه اتحادیه اروپا از قانون کاپیتولاسیون هم بدتر است

نماینده ولی‏‌فقیه در استان گلستان همچنین قطعنامه صادر شده توسط پارلمان اروپا را محکوم کرد و گفت: این قطعنامه از قانون کاپیتولاسیون که پیش از انقلاب در ایران تصویب شده بود بدتر است.

نورمفیدی همچنین 13 جمادی‏الثانی، روز وفات حضرت ام‏‌البنین (س) که در تقویم جمهوری اسلامی ایران روز مادران و همسران شهدا نامگذاری شده است را گرامیداشت.

انتهای پیام/83003/ر40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول