اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب نماز جمعه شهرستان ساری:

انصراف از یارانه عبادت است

خطیب نماز جمعه شهرستان ساری، گفت: کسانی که می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند تا صرف بهداشت و درمان و آموزش شود و این عبادت است.

انصراف از یارانه عبادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان ساری، اظهار داشت: نماز انسان را از کبر و خودخواهی باز‌می‌دارد.

وی با اشاره به محبوبیت رهبری، ادامه داد: ایشان بیش از 20 سال است که رهبری می‌کنند و ساده‌زیستی را در سرلوحه کار خود گذاشته‌اند و وقتی حاکم عادل باشد باعث نزدیکی دل‌ها می‌شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه ظلم باعث کینه است، گفت: چون رژیم طاغوت به مردم ظلم داشت مردم هم آنها را از کشور بیرون کردند.

طبرسی با اشاره به اینکه مشروعیت نظام ما الهی است، افزود: حاکمی می‌تواند بر مردم حکومت کند که معصوم و عادل باشد و به مردم ستم نکند. 

خطیب نماز جمعه شهرستان ساری با بیان اینکه عدالت اجتماعی ملت را با دولت و حکومت پیوند می‌دهد، ادامه داد: حاکمان باید پدران مهربانی برای مردم باشند.

وی با اشاره به سخنان رهبری در دیدار با کارکنان سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: رهبری فرمودند ما باید مذاکره را برای شکستن خصم‌های دشمن، ادامه بدهیم.

طبرسی با بیان اینکه با خط قرمز‌ها هرگز معامله نمی‌کنیم، ادامه داد: سخنان رهبری برای این بود که آنها بهانه‌تراشی نکنند که ایران اسلامی نمی‌خواهد مذاکره کند.

وی با اشاره به اینکه ما اهل معامله نیستیم، گفت: رهبری فرمودند حواس مسئولان مذاکره جمع باشد و بدون امتیازدهی باید وارد مذاکره شویم که البته این سخنان رهبری نقل به مضمون است.

طبرسی با بیان اینکه چندی قبل پیشنهاد دادم کارگروه تحقق شعار سال تشکیل شود که این اتفاق هم افتاد، متذکر شد: پیشرفت‌هایی اتفاق افتاد و برنامه‌ها را با مردم در میان می‌گذاریم.

وی گفت: استقلال و اقتدار ما منوط به اقتصاد و فرهنگ آن هم با عزم ملی، وحدت و مدیریت جهادی است و اگر این را داشته باشیم بر دشمن فائق هستیم.

طبرسی درباره بیانیه اتحادیه اروپا علیه ایران، اظهار داشت: این بیانیه ضد اخلاقی است.

وی با بیان اینکه آنها می‌گویند انتخابات ایران غیردموکراتیک است، ادامه داد: ما حدود 35 انتخابات برگزار کردیم که یکی بهتر از دیگری بود و نمی‌دانیم منظور آنها از دموکراتیک چیست، اگر انتخابات ما غیرقانونی باشد هیچ رئیس‌جمهوری در دنیا قانونی نیست.

طبرسی خاطرنشان کرد: در یک کشور مستقل مقتدر، چگونه به خود اجازه می‌دهند که بخواهند دفتری باز کنند و بر ما نظارت کنند.

وی خطاب به اتحادیه اروپا یادآور شد: آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند و شما بچه‌شیطان‌ها هم نمی‌توانید هیچ غلطی بکنید.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه آنها حقوق بشر و خود بشریت را له کرده‌اند، ادامه داد: چطور این حق را به خود می‌دهند برای حقوق بشر داوری کنند. هیچ‌کس نمی‌تواند عزم آهنین ملت ایران را بشکند. رفتار زشت و ناپسند اتحادیه اروپا را محکوم می‌کنیم.

این مسئول با شهادت طلبه آمر به معروف را به بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفت و افزود: ما از دستگاه قضایی و کمیسیون قضایی مجلس می‌خواهیم همانطور که برای ضرب و جرح‌ها قانون دارند برای کسانی که مزاحم آمران معروف هستند هم قانون بگذارند.

طبرسی درباره انصراف از یارانه،گفت: من از ابتدا هم ثبت‌نام نکرده بودم که اکنون بخواهم انصراف بدهم، کسانی که می‌توانند از دریافت یارانه انصراف دهند تا این مبالغ صرف بهداشت و درمان و آموزش شود؛ این کار عبادت است.

وی درباره آزادی مرزبانان، اظهار داشت: از همه مسئولان امنیتی، سربازان گمنام، وزیر کشور، بعضی علمای سنی استان سیستان و بلوچستان و دستگاه دیپلماسی دولت تشکر می‌کنیم و امیدواریم این آزادی‌ها قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی را اثبات کند و آن عزیزی که هنوز سرنوشتش مشخص نیست می‌خواهیم هرچه زودتر سرنوشتش مشخص شود تا خانواده‌اش خوشحال شوند. 

انتهای پیام/86007/خ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول