اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

بسیاری از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی با مقوله پدافند غیرعامل آشنا نیستند

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: بسیاری از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی با مقوله پدافند غیرعامل آشنا نیستند.

بسیاری از مدیران کهگیلویه و بویراحمدی با مقوله پدافند غیرعامل آشنا نیستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، محمود مؤمن‌نسب ظهر امروز در شورای اداری کهگیلویه و بویراحمد اشاره‌ای به تعریف پدافند غیر عامل داشت و اظهار کرد: پدافند غیر عامل مجموعه اقداماتی است که قبل از خطر انجام می‌گیرد.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: پدافند غیر عامل در هنگام بروز هرگونه تهدید طبیعی و غیرطبیعی موجب کاهش آسیب‌پذیری نیروی انسانی، ساختمان‌‌ها، تاسیسات، تجهیزات، اسناد و شریان‌های حیاتی یک کشور می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه به‌کارگیری اقدامات پدافند غیر عامل باعث زنده ماندن و ادامه حیات و بقای نیروی انسانی می‌شود، گفت: این پدافند از حیث کارکرد تلفیقی از مدیریت عمرانی، اجتماعی و زیربنای است که سیاست پدافند غیر عامل پیشگیری از آسیب‌های احتمالی است.

این مسئول نمونه‌ کارهای پدافند غیر عامل را تبدیل ابنیه قوی و تمهیدات سخت افزاری در جاده‌ها، دیوارهای حایل، گاردریل و ... عنوان کرد و گفت: احداث اردوگاه‌های فرهنگی و جذب هرچه بهتر جامعه هدف می‌تواند در مقابل دسیسه‌های دشمنان موثر واقع شود.

مؤمن‌نسب، پدافند غیر عامل را امری مهم و تاثیرگذار در سطح جامعه دانست و بیان داشت: هنوز در سطح کشور پدافند غیر عامل مدنظر مقام معظم رهبری آنگونه که باید و شاید آگاه‌سازی نشده از این‌رو انتظار می‌رود مسئولان توجه‌ای ویژه به این مهم داشته باشند تا بتوان در مقابل حوادث غیرمترقبه مصون ماند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در استان تفکر علمی لازم بر موضوع پدافند غیر عامل وجود ندارد و با توجه به اینکه کشورهای سوئیس و سوئد سمبل پدافند غیر عامل در جهان هستند از تمامی مدیران قضایی، انتظامی، مسئولان ارشد همه و همه تقاضا داریم برنامه لازم در خصوص اجرای هرچه بهتر و توجه بیشتر به پدافند غیر عامل داشته باشند.

این مسئول تمام دستگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد را مکلف به اجرای برنامه‌های پدافند غیر عامل خواند و گفت: برنامه پدافند غیر عامل در سال جاری جزء استراتژی مدیران نهادها و دستگاه‌ها باشد.

مؤمن‌نسب آشناسازی مردم با اهداف، رسالت و عملکردهای پدافند غیر عامل را مهم دانست و گفت: اهتمام در خصوص تدوین برنامه اصولی و دانش محور، برنامه منسجم در خصوص عملکرد سازمان‌ها و برنامه‌ریزی، تهیه و تنظیم نقشه راهبردی استان را از دیگر برنامه‌های مهم و موثر پدافند غیر عامل است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با ابراز گلایه‌مندی برخی مدیران استان با مقوله پدافند غیر عامل اذعان کرد: انتظار می‌رود مسئولان و مدیران استانی اهتمام جدی نسبت به آگاه‌سازی در این خصوص داشته باشند.

انتهای پیام/82011/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول